Senaste nytt

SAS Eurobonus Milage Run (Segment) tråd

Finns det några "klassiska" runs där man vill få till 6 legs men med start från ARN? Ser att det är mycket enklare ifall starta från mindre flygplats i SE/NO/DK.

Hittar några inom Europa men går för 4000kr+, tänkte försöka få lite lägre.
Starta i HEL så får du 2 Europa flighter för mer poäng, men kanske blir dyrare att göra så, beroende på vad man är ute efter, poäng eller segment.

Starta i HEL så får du 2 Europa flighter för mer poäng, men kanske blir dyrare att göra så, beroende på vad man är ute efter, poäng eller segment.
Aa, hamnat i lite "jobbig" sits att jag inte behöver poäng alls under jan/feb iom intjäningsperiod slutar i feb. Men kanske löser en nattning i HEL och strosar runt där lite. Får räkna på det

Bokat sex legs idag, ARN-OSL-CPH-BLL-CPH-OSL-ARN, från 09:00 till 22:35 en fredag!

Också bokat ARN-CPH-ORD-CPH-ARN över en weekend i premium economy flex. Detta tillsammans borde ge mig 10 legs för 15k poäng samt 30k poäng till med dubbla poänggrejen.

Totalt ca 11k kronor kostade det med presentkorten i kalendern. Två roliga resor som borde putta över mig till diamond nästa period om jag tänkt rätt nudå. Ska bli skoj att prova detta ett år och se om jag tycker det är kul och värt pengarna. :)

Jag har en tanke om att göra en MR enligt följande rutt:

ARN-CPH, 11:00-12:10
CPH-GDN 14:00 - 15:10

GDN-CPH 15:40-16:45
CPH-BGO 17:35-19:00

BGO-OSL 19:45- 20:40
OSL-ARN 21:30 - 22:35

Men det kan ju bli lite tight i BGO med enbart 45 min men det borde väl funka om allting är i tid?

Jag har en tanke om att göra en MR enligt följande rutt:

ARN-CPH, 11:00-12:10
CPH-GDN 14:00 - 15:10

GDN-CPH 15:40-16:45
CPH-BGO 17:35-19:00

BGO-OSL 19:45- 20:40
OSL-ARN 21:30 - 22:35

Men det kan ju bli lite tight i BGO med enbart 45 min men det borde väl funka om allting är i d
Är det 3 separata biljetter? Då hade jag varit försiktig med BGO-anslutningen om det inte brukar vara flygplanet från CPH som fortsätter till ARN (kolla Flightradar24). Eller var beredd på att missa flyget och förlora (?) biljetten.
Har du kollat om du kan få två (eller alla tre) av resorna på samma biljett? Undersök det med ITA Matrix till exempel.
Har du separata biljetter kan även GDN vara krånglig ifall det är buss som hämtar (och släpper bussen då till transfer eller endast direkt till ankomst?). SAS har enligt sina egna regler rätt att stänga gaten 15:20 (vissa flygplatser laddar bussarna vid gaten innan planet tömts), hinner du till det med buss från flygplanet? Jag minns inte hur det it på GDN.

Är det 3 separata biljetter? Då hade jag varit försiktig med BGO-anslutningen om det inte brukar vara flygplanet från CPH som fortsätter till ARN (kolla Flightradar24). Eller var beredd på att missa flyget och förlora (?) biljetten.
Har du kollat om du kan få två (eller alla tre) av resorna på samma biljett? Undersök det med ITA Matrix till exempel.
Har du separata biljetter kan även GDN vara krånglig ifall det är buss som hämtar (och släpper bussen då till transfer eller endast direkt till ankomst?). SAS har enligt sina egna regler rätt att stänga gaten 15:20 (vissa flygplatser laddar bussarna vid gaten innan planet tömts), hinner du till det med buss från flygplanet? Jag minns inte hur det it på GDN.
Tack för dina synpunkter, eftersom SAS kräver mct på en timme på alla flygplatser när man bokar online så skulle det bli tre separata bokningar. Om någon annan med mer erfarenhet av bra MR som utgår från ARN får ni gärna dela med er av tips. Målet är att få ihop minst 6 ben på en dag helst.

Tack för dina synpunkter, eftersom SAS kräver mct på en timme på alla flygplatser när man bokar online så skulle det bli tre separata bokningar. Om någon annan med mer erfarenhet av bra MR som utgår från ARN får ni gärna dela med er av tips. Målet är att få ihop minst 6 ben på en dag helst.
Det gäller bara när du bokar online. Ring dem så är det inga problem så länge som du är inom MCT för flygplatsen.

Hmm jag fick igenom 35 minuter på BLL i rutten jag bokade, detta var online allt på samma biljett. När jag kollar flightradar verkar samma plan åka dit och vända från CPH, så ska ju vara lugnt då tycker jag att bara kliva på det igen och ingen fara med försening. Kan tipsa om att söka på den rutten då, enligt inlägg från mig här ovanför, den är sex ben på en dag.

Hmm jag fick igenom 35 minuter på BLL i rutten jag bokade, detta var online allt på samma biljett. När jag kollar flightradar verkar samma plan åka dit och vända från CPH, så ska ju vara lugnt då tycker jag att bara kliva på det igen och ingen fara med försening. Kan tipsa om att söka på den rutten då, enligt inlägg från mig här ovanför, den är sex ben på en dag.
Funderar på något liknande om jag satsar på EBD igen, får se om jag hittar nån vettig longhaul först

Hur gjorde du? Kikar på liknande rutt men en röd banner med texten om att MCT måste vara minst 1h dyker bara upp.

Toppen