Senaste nytt

SAS EuroBonus Mileage Run (Nivåpoäng) tråd

Om jag bokar en tur och retur resa på samma biljett på samma dag, har SAS skyldighet att få hem mig då ifall utresan skulle bli försenad så jag missar första benet på hemresan?

Borde inte vara några problem alls. Jag har alltid kommit ut genom samma dörr som man går in genom i gaten. (så länge man kommer in från Schengen)

Däremot gäller det kanske att hålla koll på att det faktiskt är vändande kärra eftersom det går flyg till alla tre hubarna därifrån. Och det finns alltid risk för att de stuvar om bland dem vid irrops beroende på hur dags de går.

Kan bekräfta att den som ganska ofta hittar på saker som inte stämmer.
ChatGPT kan man nästan aldrig lita på när det gäller detaljer runt flyg. Någonsin.

Funderar på en MR till Helsingfors. Vad är MCT där samt fållas man automatiskt ut till ankomsthallen? Hittar vändande flyg på 30 min.
Andra frågan o kopplad till julkalendern (ursäkta om den kanske ska ställas i julkalendern-tråden) men visst var det som så att flyg operated by Braathens också ger 15’ nivåpoäng efter 10 destinationer?
Tack!

Funderar på en MR till Helsingfors. Vad är MCT där samt fållas man automatiskt ut till ankomsthallen? Hittar vändande flyg på 30 min.
Andra frågan o kopplad till julkalendern (ursäkta om den kanske ska ställas i julkalendern-tråden) men visst var det som så att flyg operated by Braathens också ger 15’ nivåpoäng efter 10 destinationer?
Tack!
Du kan bra boka med vändande flyg på HEL. Är det ATR så blir det oftast buss men där du blir avsläppt tar du trappan upp till gateområdet och du går till din gate. Är det CRJ eller 320 så blir det gate och du kan t.o.m hinna till loungen o vända om gate är nära.
Ja, Braathens ingår även den i kampanjen

Du kan bra boka med vändande flyg på HEL. Är det ATR så blir det oftast buss men där du blir avsläppt tar du trappan upp till gateområdet och du går till din gate. Är det CRJ eller 320 så blir det gate och du kan t.o.m hinna till loungen o vända om gate är nära.
Ja, Braathens ingår även den i kampanjen
Tusen tack! Extra tack för info om ev buss transfer då alla flyg är ATR.
Tack även ang Braathens.

Tack!
Inga problem med HEL, du kommer direkt till gaten med A320 och CRJ. ATR brukar vara buss dock. Har du bokat det på en och samma biljett spelar det dock ingen roll såklart.

Såg att andra postat redan :) Skrev och glömde klicka Skicka...

Tack så mycket för snabba svar.
Då det verkade vara lite väl pulshöjande för han som skulle åka blev det inte t/r ARN -HEL 3 ggr. Kan tippsa om att det finns enkelresor för ca 370kr även lördagar om någon annan vill ge sig på att få in 6 segment under samma dag.

Toppen