Senaste nytt

eSIM-kort

Har testat Nomad och Maya Mobile. Båda fungerade utan strul de få gånger jag använt dom.

Airalo har varit betydligt dyrare för mig så har inte blivit av att testa dom. Mitt tips är att jämföra priser och vilka mobilnät som stöds på dina destinationer.

Är det ngn som har koll på e-sim leverantör som använder Telstras nät i Australien? Kommer resa runt en del utanför större städer(Perth) i Västra Australien och har förstått att Telstras nät ska ha bäst teckning. De verkar själva inte erbjuda e-sim...

Köpte en ny Pixel 9a innan denna resa till Asien. Råkade "glömma" att jag redan hade köpt esim på den gamla mobilen inför resan med Airlo, så köpte även med Saily på de nya. Ingen fara, kunde flytta över Airlo och bra att ha båda att kunna jämföra med. Och dessutom finns det nu en funktion i Android där telefonen kan skifta simkort beroende på bäst täckning. Och det blev Saily 90% av tiden. Betydligt bättre hastighet, typ 50 mbit mot 1-2 mbit i Vietnam. Dom använder olika operatörer. Men tips alltså, välj båda och skifta emellan!

Saily funkade bäst i Vietnam. Men vi kan fortsätta diskussionen här kanske:

Saily funkar inte alls på sint maarten (holländska sidan). Men det gör å andra sidan inte 3 världen heller.

Vad funkar bäst där då?
Det undrar jag också, men Telenor fungerade bra och utan kostnad. Jag som har 3 testade både Saily och Aerobile.net Saily fungerade i princip lika dåligt som 3, enbart när man lyckades få in signal från franska sidan och sen vägrade de återbetala något. Aerobile fungerade lite sporadiskt men förhållandevis dåligt, inget tjafs fick pengar tillbaka på studs.

Toppen