Senaste nytt

Biobränsle 500 bonuspoäng/100 SEK

Dum fråga, det nämns Extra poäng och ibland level poäng här, har de behållt 'Extra' för biobränsle?
Bokar du biobränsle som tilläggstjänst tjänar du 500 bonuspoäng per block (100 kr), men inga nivåpoäng.

Bokar du en SAS Go Smart Bio eller SAS Plus Pro Bio-biljett tjänar du fler nivå- och bonuspoäng jämfört med motsvarande icke Bio-biljett. Men exakt antal beror på bokningsklass. Se poängtabellen.

Köpa till Bio-bränsle ger 500 bonuspoäng och inget annat. Precis som rubriken på tråden säger.

Om man gör det 10 gånger och är anmäld till Concious traveller så ger det programmet 5 000 nivåpoäng också.

Dum fråga, det nämns Extra poäng och ibland level poäng här, har de behållt 'Extra' för biobränsle?
Extrapoäng är gamla benämningen och level poäng har inte sas benämnt det.

De nya benämningarna nu är
Nivåpoäng = Räknas mot status
Bonuspoäng = Poäng som används

Biobränsle ger bonuspoäng.

Vid köp av nya resor (hittar ej för befintliga resor) är det nu möjligt att köpa biobränsle och få nivåpoäng: 1 poäng per SEK.

1767858631553.png

Vid köp av nya resor (hittar ej för befintliga resor) är det nu möjligt att köpa biobränsle och få nivåpoäng: 1 poäng per SEK.

Visa bifogad bild 171545
Och nu är det inte blockvis, utan hela bokningen?
Exempel på ARN-LHR-ARN, 2 x 2h 40min:

1767864875503.png

Priset är också lite variabelt per timme, verkar det som.
Så nu är det troligtvis slut på att få CT steg per leg, om de inte gör så att man får ett steg per timme biobränsle.

EDIT: På en existerande bokning kan jag gå in på "Hantera" och lägga till biobränsle enligt gamla modellen, dvs % av hela resan i 100 kronors steg. Oklart om det är möjligt ifall man nu bokar en ny resa efter ändringen och sedan lägger till.

EDIT2: Gamla varianten ser ut såhär. 100kr = cirka 20min flygtid på biobränsle. 300kr för en timme. Nya modellen är 150-155kr för en timme med 50% biobränsle, så priset på själva bränslet verkar inte ha ändrats.

1767865366772.png

Last edited:
Och nu är det inte blockvis, utan hela bokningen?
Exempel på ARN-LHR-ARN, 2 x 2h 40min:

Visa bifogad bild 171547

Priset är också lite variabelt per timme, verkar det som.
Så nu är det troligtvis slut på att få CT steg per leg, om de inte gör så att man får ett steg per timme biobränsle.
Det här känns som en ersättning för Bio-biljetter som fanns upp till September.

Andra sättet verkar också finnas kvar, om man lägger till biobräsle i efterhand för en befintlig bokning.
Då är det fortfarande 100 SEK per block, och man får fortfarande 500 Bonuspoäng per block.

Toppen