Det verkar som om SAS har tagit till sig av argumenten.
EBD ska enligt uppgift fr.o.m. Q2 märkas mer på marken, men framför allt i luften.
Detta ser jag mycket fram emot.
Godispåse med hörlurar m.m. är väl kul, men som storresenär är det väl ändå resan som är viktig.
Jag flyger inrikes Plus varje vecka och har för närvarande EBG.
Idag tjänar jag m.a.o. 2 500 poäng per vecka.
Med den nya beräkningsgrund som gäller fr. o. m. 1 jan 2015 kommer jag så vitt jag kan se att tjäna precis detsamma.
Skillnaden är att EBD-nivå är sänkt till 90 000 poäng.
Jag tjänar...
Jodå, visst!
Det är jättebra att man kan hjälpa sina nära.
Jag gör det själv. Jag har gett EBS till min bäste vän, och kommer att ge honom EBG när jag kan.
Men som egoist, vad ger EBD mig?
Jag har en 2-4-1 liggande sedan ett tag.
Med EBG har jag 20% på bonusresor, och med EBD 30%.
Kan jag räkna in dessa rabatter när jag utnyttjar min 2-4-1?
Jag ringde amex kundservice fredagen innan släpp av Elite.
Ett s. k. ärende startades. Veckan därpå hade jag +20 000 poäng.
Efter ytterligare en vecka (eller dag/dagar, jag var bortrest - flög med SAS...) låg korten i brevlådan.
Strömlinjeformad toppenservice från amex!
Jag reser frekvent med SAS och har räknat ut att jag uppnår EBD senast i februari.
Men jag förstår inte riktigt hypen. EBG är helt ok. Med uppenbara och praktiska förmåner. Inte minst SA Gold.
Enkel fråga: Vad ger EBD?
Jag ringde amex kundtjänst för att anmäla intresse för Elite. I och med det var ett ärende påbörjat för uppgradering till Elite. Jag fyllde sedan i en on-line ansökan enligt ök med kundservice. Allt klart och kort i handen. Cudos till amex kundservice för snabb och korrekt information.