Har för mig att det funnits någon form av billigare biljetter på helger då load factor är eller varit betydligt lägre men måste varit länge sedan. De säger att de kommer införa fler kategorier, förmodligen för att vinstmaximera om det inte är så att de köper bolaget i ett mer ideellt syfte.
Det är väl en genomgående trend med fler och fler nivåer, Scandic har väl 7 publika nivåer, SAS 4 publika, BonVoy 6 publika. Status och nivåer är egentligen bara ett ytterligare säljargument/prissättning.
Tänker att vi kan ha en tråd och samla länkar till Black Friday Deals 2025.
SAS planerar att vara med på kampanj: https://www.sas.se/black-friday-deals/
Marknadsekonomi gissar jag inklusive betalningsvilja och förutsebarhet (skatter mm). Hade inte tom QR och EK två flighter per dag ett tag från ARN och QR satsade tom på GOT?
https://www.facebook.com/reel/1146476487450401
Nu gick det inte att boka om tåg biljetten Göteborg till Stockholm istället för Stockholm till Göteborg, biljetten var ju ombokningsbar.
Enligt Morgan så ville personalen att han ska ta upp det med cheferna på SAS för att de anser att incheckningstiderna skapar problem ... sedan undrar man om inlägget var mer en ursäkt till boktober satt han inte kommer vara på plats och att han inte hade marginaler för att ta ett senare flyg alt...