Det hade varit intressant att se fördelning inrikes-/utrikestrafik på det. Att de är lika i storlek är väl ett resultat av att norsk inrikestrafik inte är påverkad i alls samma utsträckning om internationellt resande.Tomas E skrev:Gardermoen nästan lika stor trafik som Heathrow!Det om något visar väl hur märklig världen har blivit.Klicka för att utvidga...
Senaste jag hittar är December. Då var Domestic ner 55% på passagerare, Interational ner 92%. På antal rörelser var domestic ner 20% och international 79%.H4ipM8adRg9nvkRu skrev:Det hade varit intressant att se fördelning inrikes-/utrikestrafik på det. Att de är lika i storlek är väl ett resultat av att norsk inrikestrafik inte är påverkad i alls samma utsträckning om internationellt resande.Klicka för att utvidga...
Tomas E skrev:Gardermoen nästan lika stor trafik som Heathrow!Det om något visar väl hur märklig världen har blivit.Klicka för att utvidga...
Leipzig är en viktig hub för gods, såg just ett Tv-inslag att de hanterade 150 000 paket/timme!Homer skrev:Leipzig @LEJ_Airport was the busiest airport in EuropeKlicka för att utvidga...
DHL:s huvud-hub i Europa. Och paket är ju en business som har gått bra i pandemin...Resenären skrev:Leipzig är en viktig hub för gods, såg just ett Tv-inslag att de hanterade 150 000 paket/timme!Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:DHL:s huvud-hub i Europa. Och paket är ju en business som har gått bra i pandemin...Klicka för att utvidga...
Japp, men deras är än så länge betydligt mindre än DHL. Än så länge...Homer skrev:Amazon har också en hub där...(Beställ något från amazon.se och se att även fjuttiga prylar transporteras runt halva Europa, vänta bara tills Gretakulten inser hur det fungerar)Klicka för att utvidga...
mha321 skrev:Japp, men deras är än så länge betydligt mindre än DHL. Än så länge...Klicka för att utvidga...
Precis. Jag såg alla de gula planen i TV-programmet jag nämnde. Men när jag skrev mitt inlägg kom jag bara att tänka på UPS, FedEx och osv.mha321 skrev:DHL:s huvud-hub i EuropaKlicka för att utvidga...
En del av de där flygplatserna ligger ju inte i Europa.011430121 skrev:Här kan man se Europas just nu topp 40 flygplatser och utvecklingen under 14 dagarKälla CHECK-IN.dkKlicka för att utvidga...
Är det Istanbul du tänker på?Jönsson skrev:En del av de där flygplatserna ligger ju inte i Europa.Klicka för att utvidga...
Casablanca Mohammed V ligger i Afrika, Sabiha Gökçen ligger i Asien, Izmir Andnan Menderes ligger i Asien och Ankara Esenboga ligger i Asien. Sedan kan man ju diskutera huruvida Las Palmas är en europeisk flygplats eller inte. Tillhör Spanien men ligger geografiskt i Afrika.011430121 skrev:Är det Istanbul du tänker på?Klicka för att utvidga...
Måste säga att jag inte har läst alla flygplatser i listan.Jönsson skrev:Casablanca Mohammed V ligger i Afrika, Sabiha Gökçen ligger i Asien, Izmir Andnan Menderes ligger i Asien och Ankara Esenboga ligger i Asien. Sedan kan man ju diskutera huruvida Las Palmas är en europeisk flygplats eller inte. Tillhör Spanien men ligger geografiskt i Afrika.Klicka för att utvidga...
Under några veckor i april förra året var väl Wideroe Europas största eller näst största flygbolag.Tomas E skrev:Gardermoen nästan lika stor trafik som Heathrow!Det om något visar väl hur märklig världen har blivit.Klicka för att utvidga...