flyingfire
New member
Jag har en vän som har en sju timmats väntan i Peking mellan flygen, har ni några tips på vad han kan göra?
Han har ingen status, kan vara värt att nämna.
Han har ingen status, kan vara värt att nämna.
Dr. Miles skrev:Ni kan ta tåg tillDongzhimen stationoch sedan byta mot tunnelbana tillYonghegong station(en station)Därifrån kan ni besöka bl aYonghegong Temple(lamaisk tempel),Guozijian Confucius TempleFör lunch kan ni ta det t ex påJin Ding Xuansom ligger gångavstånd från Yonghegong. De har meny med bilder.Air Chinas Beijing->Manila flighten avgår från Beijing runt kl. 20 då förutsätter man att komma tillbaka till flygplatsen vid kl. 18.Runt den här tiden är rusningstid och jag rekommenderar inte er att ta taxi tillbaka till flygplatsen utan att ta tåg.Klicka för att utvidga...
ESSA skrev:Det är väl en förutsättning att personen har visum alternativt utnyttjar de visumfria 72 timmarna...Klicka för att utvidga...
Om du inte känner stället, avråder jag dig starkt att äta sushi i Kina. Inte bara för smakens skull utan kvalitet av råvaror.FlyingFire skrev:Mat: "Något nyttigt, men för wierd (gärna västerlänskt, kanse, eller sushi)Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Du läste inte sidan där jag länkade till, eller hur?Jag skrev ett tips om hur man kan spendera en halvdag i Beijing i en annan tråd.Klicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Om du inte känner stället, avråder jag dig starkt att äta sushi i Kina. Inte bara för smakens skull utan kvalitet av råvaror.Klicka för att utvidga...
Joakim Larsson skrev:Landar en onsdag 09:40 i Peking och flyger vidare 16:40....så återstår det 4 timmar.Får jag bara se lite av stan och hinna äta dumplings så är jag nöjdVad säger du@ESSA, är det värt det?Klicka för att utvidga...