Olle K skrev:Hur strikta är Accor med att man måste bo en gång om året för att hålla poängen vid liv? Någon som har erfarenhet av det?Klicka för att utvidga...
Poängen gäller i 12 månader fr senaste stay och det har jag förstått (aldrig själv råkat ut för det då jag bor oftare än så på Accor) att de håller strikt på. Du kan ju dock ofta boka 12 mån fram i tiden så du kan ju t ex boka något precis innan poängen ska gå ut för längre fram i tiden. Gäller ju dock att du har något planerat.Olle K skrev:Hur strikta är Accor med att man måste bo en gång om året för att hålla poängen vid liv? Någon som har erfarenhet av det?Klicka för att utvidga...
Hade inte en susning, tack för infon. Har nog gett Accor en bunt poäng hittills omedvetet. Aldrig fått mail om att de går ut.MTheC skrev:Poängen gäller i 12 månader fr senaste stay och det har jag förstått (aldrig själv råkat ut för det då jag bor oftare än så på Accor) att de håller strikt på. Du kan ju dock ofta boka 12 mån fram i tiden så du kan ju t ex boka något precis innan poängen ska gå ut för längre fram i tiden. Gäller ju dock att du har något planerat.Annars kanske du kan ge bort (alt sälja dem) till någon?Klicka för att utvidga...
MTheC skrev:Du kan ju dock ofta boka 12 mån fram i tiden så du kan ju t ex boka något precis innan poängen ska gå ut för längre fram i tiden.Klicka för att utvidga...
Yes, kunde varit tydligare på det. Om man vill förlänga giltigheten på poäng så måste man bo för det. Kan ju dock beroende på antalet poäng vara värt att faktiskt boka och checka-in/bo innan poängen löper ut. Förlänger ju då giltigheten 12 månader till. Tyvärr inte så många hotell i Sverige numera men har vid tillfälle sett Ibis i Spånga för 400 SEK för en natt så kan ju vara ett billigt sätt att förlänga giltigheten men om det är värt det beror ju på hur många poäng man har.Jane Insane skrev:Bara för att vara tydlig: Här syftar du på att boka och (del)betala ett rum med poäng (minst 2000), eller hur?Att boka ett rum för intjäning av nya poäng, och att den vägen förlänga giltigheten på de man redan har, kräver väl att själva boendet avslutas inom 12 månader från föregående aktivitet, eller hur?Klicka för att utvidga...
Har hört (inte egen erfarenhet) att det är lite hit and miss men kan ju vara värt ett försök. Är dock inte så förvånande om det skulle funka när det gäller Accor då deras IT-system verkar vara lite lynniga.Homer skrev:Även om det står att man måste bo någonstans i reglerna, så har det i flera årräckt med att man tjänat poäng oavsett hur det gått till.Finns ingen garanti för att det inte kan ändras närsomhelst.Klicka för att utvidga...
Det här blir ett problem för mig också om man inte kan boka nånting med Accor snart. Min reservplan är att göra en transfer till Flying Blue.squeezen skrev:På denna topic så var jag i kontakt med (jag vet...) kundtjänst, först och främst snabbt svar, vilket jag inte upplevt innan, har ansett dem obefintliga innan.Bor i södra sverige och har inte något accor hotell nära, därav ingen stay-cation på hemmaplan smidig.Har haft resor planerade från nov-april till utlandet där tanken var bo på accor men som nu blivit cancellerade. Undrade därför om detta med stay krav inom 12 mån. Svaretear SqueezenThank you for your contact with ALL - Accor Live Limitless.Following your request, I would like to give you some explanations concerning your Reward points:• ALL - Accor Live Limitless points are valid for 12 months from their date of registration• This validity is extended by 365 days each time an eligible stay at a participating hotel is registered in your account• Your Reward points expire if no qualifying stay is registered within 365 days of your last stay so the points counter will be reset• Two reminder emails are sent to you, 3 months and 1.5 months before your Reward points expire, if you have agreed to receive ALL - Accor Live Limitless communications.Exceptionally, if your points do expire, a refund of lost Reward points can be considered:- If you make an eligible stay within the next 6 months in one of our hotels participating in the programme, I invite you to send me a copy of your invoice once your stay is completed.I would also like to take the chance to inform you in regards to the goodwill gesture implemented by Accor for all of its clients during 2021.Understanding the difficulties in travelling in 2020 and 2021, Accor has decided to credit your eligible stays in 2021 with double Status points and Status nights, this points will be credited automatically upon your stays without any need for a registration.Please let me know if you have any further questions.Thank you for your amazing loyalty and preference for Accor.Så kan vara bra att känna till man kan återkräva poäng om man efter dess utgång bor på ett hotell inom 6 mån. Det är en livlina som funkar för mig (förutsatt man kan resa innan 30/4 + 6mån då.Så min absoluta deadline är sista oktober. Kanske nyttig info för fler (med beaktande att svaret är från kundtjänst då...)Klicka för att utvidga...
Homer skrev:Valfri aktivitet förlänger giltigheten, det bekräftade de i en e-post de skickade (åtminstone till mig)i december.Så det räcker med att ha tjänat poäng från adventskalendern eller exempelvisPaid Surveys Online | Earn Free Reward PointsellerAccor Hotels - Collections : Faites vos achats en ligne et gagnez des points Rewards avec CollectionsKlicka för att utvidga...
squeezen skrev:paid surveys är closed för new recruits tyvärrKlicka för att utvidga...
squeezen skrev:hur funkar det i online portalen? Mkt heter ju ”fr” eller ”UK” i shopping namnet... har du, eller nån annan för den delen, testat att byta till HM sverige tex?Klicka för att utvidga...
taxvalp skrev:Jag förlängde just giltighetstiden för mina poäng väldigt enkelt på samma sätt som@mackan33tipsade om.1. Växlade till mig 3500 Finnairpoäng via Amex MR.2. Konverterade dessa 3500 poäng till 500 Accor ALL-poäng via Finnair.Processen tog knappt två veckor och giltighetstiden förlängdes i ett år. Om man redan har Finnairpoäng är det förstås ännu smidigare.Klicka för att utvidga...
Bra tips! Har ca 3000p som ligger och skräpar där så även om jag har flera månader kvar till dess mina Accorpoäng löper ut så känns detta som ett bra sätt att köpa sig ett år till.taxvalp skrev:Jag förlängde just giltighetstiden för mina poäng väldigt enkelt på samma sätt som@mackan33tipsade om.1. Växlade till mig 3500 Finnairpoäng via Amex MR.2. Konverterade dessa 3500 poäng till 500 Accor ALL-poäng via Finnair.Processen tog knappt två veckor och giltighetstiden förlängdes i ett år. Om man redan har Finnairpoäng är det förstås ännu smidigare.Klicka för att utvidga...