Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus höjer priser för awards från 27/11-2019

Tråkig devalvering av uttagstabellen för Staralliance awards. Verkar som att det främst gäller resor till och i Asien och för resor till Nordamerika. Lite surt då jag jag satt och knåpade ihop en intra Asien i förrgår men inte orkade boka förens idag... från 42000 t/rt till 65000 t/rt idag. Så deras sweetspots är fortfarande okej, men inte på samma nivå som förut.

Oj.
Ja det verkar vara inom "Far east" som höjningen skett. Alla andra "inom samma zon" ligger kvar på 42k poäng. (Europa-Nordafrika är ju 50k men det har den väl varit länge).
Y höjs till 35k, F till 90k inom Far east.

Det är rejäla höjningar på många destinationer från Europa också. Här är en sammanställning av ändringarna:
Skärmavbild 2019-11-27 kl. 11.59.54.png

Ingen katastrof som jag ser det, men klart det är tråkigt med Far East som var en riktigt trevlig sweet spot tidigare, men både nord/sydamerika och oceanien har kvar samma bra priser som innan där värdet kan bli väldigt stort.
All airlines | Miles+Bonus

...men både nord/sydamerika och oceanien har kvar samma bra priser som innan där värdet kan bli väldigt stort.
Fast man får ha i åtanke att man bara får ha 2 segment (annars blir det dyrare), det är ju inte som Eurobonus att man kan hitta 4 lösa segment och sedan ringa "grekiska Tallinn" och be dem sätta ihop dem till en itinerary. Men så har de alltid varit, det är inget som är nytt med den här ändringen.

Fast man får ha i åtanke att man bara får ha 2 segment (annars blir det dyrare), det är ju inte som Eurobonus att man kan hitta 4 lösa segment och sedan ringa "grekiska Tallinn" och be dem sätta ihop dem till en itinerary. Men så har de alltid varit, det är inget som är nytt med den här ändringen.
Här är det snarare Eurobonus som sticker ut ordentligt. Du kan jämföra med British Airways där man får ha en flight, dvs man betalar för varje flight. Man tar sig trots allt till större delen av världen från Stockholm med max 2 flighter, och jag gissar att 99% är ute efter snabbaste resa med minst antal byten och inte som här på forumet där man ofta vill maximera flighterna.

Aegean klämmer till med 100% extra poäng om man köper poäng på black-friday. Va' snällt att ge mig möjligheten att köpa till poäng så att man kompenserar för de höjda priserna...

Toppen