micke99 skrev:Hur funkar det med fast track på spanska flygplatser? Läser man på amex spanska sida står det att man skall ansöka om fast track via experice appen 72 tim till 7 dagar innan för att få en kod?Klicka för att utvidga...
Man tycks få olika appar från App Store beroende på vilket land man har inställt som sin region på sitt Apple konto. Jag är för opåläst om man kan byta denna utan problem så inte villig att testa nu.micke99 skrev:Hur funkar det med fast track på spanska flygplatser? Läser man på amex spanska sida står det att man skall ansöka om fast track via experice appen 72 tim till 7 dagar innan för att få en kod?Klicka för att utvidga...
Dock kan du köpa Fast track genom Aena:s app för 5 euro. Kan vara värt att veta.Konto93 skrev:Jag har kollat runt nu iom att jag ska åka från BCN. Just spanska flygplatser är bara att glömma, du får en kod genom appen och den får du med dinaspanskakortuppgifter så den funkar inte tyvärr.Klicka för att utvidga...
Just när det gäller BRU måste man registrera sig för Fast Lane med sina kortuppgifter och där blev det "nej" för mig med svenskt Platinum.Konto93 skrev:Ser att Bryssels flygplats (BRU) och att samtliga spanska flygplatser som driftas av Aena (motsvarande Swedavia) har tillgång till Fast Track. Jag tror det står i tråden men det finns ett gäng italienska flygplatser som detta gäller med.Klicka för att utvidga...
Det står att det är en Centurionförmån, inget annat.EgOscar skrev:London Heathrow kan väl inte stämma?Airline eligibilityFind out which airlines offer our Fast Track servicewww.heathrow.comKlicka för att utvidga...
Det funkar utmärkt med att vifta med Platinumkortet både i Rom och Palermo för att få fast track. I Jakarta funkade inte Priority pass för att ta sig in i loungen, men med Amex Platinum var det inga problem när man hade en ekonomibiljett.ialla fall skrev:Hittade en lista där tyska kort påstås gälla. Kan förhoppningsvis gälla även svenska och andra kort.A CoruñaAlicante-Elche Miguel Hernández AirportBarcelona– Josep Tarradellas Barcelona-El Prat AirportBrüsselCataniaGöteborg LandvetterGran CanariaHelsinki VantaaLondon HeathrowMadrid BarajasMálaga Costa del SolMilano LinateMilano MalpensaMalmöNeapelPalermoPalma de MallorcaRom FiumicinoSevillaStockholm ArlandaTeneriffa South AirportToronto PearsonTurinWienValenciakälla:
https://reisetopia.de/guides/amex-platinum-fast-lane-zutritt/Klicka för att utvidga...