Aviator övertar handling för Lufthansa på Kastrup (CPH)

Illa, illa....

Innebär bl. a slopad möjlighet till 24 timmar innan check in av bagage.t.ex vid tidig avgång och hotell övernattning närliggande hotell.

Lång promenad till Sas fast track

Behöva vistas på avlånga murriga ogästvänliga terminal två.

Nä detta gillar jag inte..... alls

Optimalt vore tvärtom att Swiss, Austrian och Brussel kom över till trean

ulagun skrev:Illa, illa....Innebär bl. a slopad möjlighet till 24 timmar innan check in av bagage.t.ex vid tidig avgång och hotell övernattning närliggande hotell.Lång promenad till Sas fast trackBehöva vistas på avlånga murriga ogästvänliga terminal två.Nä detta gillar jag inte..... allsOptimalt vore tvärtom att Swiss, Austrian och Brussel kom över till treanKlicka för att utvidga...
Japp. Enda potentiella fördelen är väl kanske att Lufthansa börjar ge fasttrack till egna kunder, något som ju inte tidigare varit fallet (såvida det inte ändrats på senare tid). Fasttrack blir väl i så fall CPH Express som ju faktiskt är bra.

Agö skrev:Bara övriga. Som EBG på Lufthansaplåt går det bra att använda SAS FT.Klicka för att utvidga...
Enligt SAS representant på Kastrup jag talade med förra veckan upphör denna möjlighet när Lufthansa nu inte anlitar SAS längre.

ulagun skrev:Enligt SAS representant på Kastrup jag talade med förra veckan upphör denna möjlighet när Lufthansa nu inte anlitar SAS längre.Klicka för att utvidga...
Intressant nyhet. Det går ju utmärkt med Eurobonus Gold+ när man flyger med Swiss och Swiss har ju inte använt SGH på lång tid.

Ser fram emot att texten nedan då uppdateras.

"Är EuroBonus Guld- eller Diamant-medlem och reser med SAS eller ett annat Star Alliance-flygbolag (oavsett biljettyp). Du kan också ta med dig en gäst eller upp till fyra nära familjemedlemmar genom SAS Fast Track (i Stockholm, Göteborg, Oslo och Köpenhamn) när alla reser med samma SAS-flygning. Kom ihåg att ditt medlemsnummer måste registreras på resan om du ska kunna dra fördel av dina förmåner."

På flygplatsen – försenat/inställt flyg, säkerhetskontroller, lounger osv. | SAS

Har Lufthansa tröttnat på SAS dåliga hantering av bagaget? Önskar de kunde göra samma sak i Stockholm.

Back