Bästa Star Alliance business till Tokyo

matore

New member
Har lyckats knipa 2 stolar i The Suite med ANA i december 2021 från Tokyo.

På ditvägen har vi business i ANA 787-9 som jag själv testat och tycker den är ok men inte mer än så. Kikar därför efter nåt bättre. Givet situationen vilken C kan vara bättre än detta -

EVA via Taipei? SAS? Nåt annat bolag?
 
ANAs nya business är ju toppklass. Av de jag testat inom Star mot asien så är min ranking nedan. Eftersom SQ inte går att boka just nu skulle jag kika på om det går att hitta SAS



ANA

SQ

SAS

TG

OZ

LX

LH

CA
 
Canadien skrev:ANAs nya business är ju toppklass. Av de jag testat inom Star mot asien så är min ranking nedan. Eftersom SQ inte går att boka just nu skulle jag kika på om det går att hitta SASANASQSASTGOZLXLHCAKlicka för att utvidga...


Tack. Nya ANA C vore ju kanon men det är det inte på 787 tyvärr.

Jag har testat en hel del - F (SQ suites och nya 777, LH, OZ suites) och C (nya TK, SQ nya och gamla, QR Q suite) men aldrig SAS faktiskt, hur placerar de sig vad gäller stol och mat&dryck jämfört med dessa?
 
Matore skrev:stol och mat&dryckKlicka för att utvidga...
Stol beror lite på hur man är byggd, är man väldigt mycket över 180 så kan det bli lite trångt för benen i lådan. Maten är bra och eftersom jag gillar smakrik öl och svensk GT så har SAS bra dryck. Viner har jag inte koll på.
 
Matore skrev:Har lyckats knipa 2 stolar i The Suite med ANA i december 2021 från Tokyo.På ditvägen har vi business i ANA 787-9 som jag själv testat och tycker den är ok men inte mer än så. Kikar därför efter nåt bättre. Givet situationen vilken C kan vara bättre än detta -EVA via Taipei? SAS? Nåt annat bolag?Klicka för att utvidga...
Tycker som du, att ANAS C på 787-9 är ok, jag lyckades sova bra i den. Är 185 cm.



Skulle du få tag på platser med SAS så är ju den riktigt bra. Brukar dock vara extremt svårt att hitta platser på.



Turkish nya C kabin är väldigt fin och har generellt väldigt bra mat.
 
Glöm inte EVA, klart bästa C tycker jag.

Bra mat och service, personligen föredrar jag 787 maskinerna, 777 maskinerna har trängre plats för fötterna när man skall sova.
 
Nu har vi ju gamla business på ANA 787 bokat, men verkar finnas även med Swiss 777 och EVA 777

Hur rangordnar ni dessa inbördes i jämförelse, och är det värt omvägen via TPE (som jag inte är ett dugg lockad av egentligen) och hur är Swiss jmf med ANA i just 787?
 
Bumpar tråden. Nu står det mellan Swiss C 777 och ANA gamla C med 787. Vem erbjuder bäst stol och mat/dryck?
 
Matore skrev:Bumpar tråden. Nu står det mellan Swiss C 777 och ANA gamla C med 787. Vem erbjuder bäst stol och mat/dryck?Klicka för att utvidga...
De är rätt likvärdiga tycker jag, varken bäst eller sämst i klassen. Föredrar du japansk mat eller mer europeisk ombord? Jag hade gått på Swiss p g a bättre lounge på utresan om du har guldkort. Antar att ANA är från Frankfurt?
 
Canadien skrev:De är rätt likvärdiga tycker jag, varken bäst eller sämst i klassen. Föredrar du japansk mat eller mer europeisk ombord? Jag hade gått på Swiss p g a bättre lounge på utresan om du har guldkort. Antar att ANA är från Frankfurt?Klicka för att utvidga...
Typ av mat spelar ingen roll bara den är bra. Det blir ju natt flygning också så ligg komforten är ju viktig. Har Swish också lådan för fötterna, har du flugit båda förresten? Har inte guld längre men Priority pass men Lounge spelar liten roll för oss.
 
Matore skrev:Typ av mat spelar ingen roll bara den är bra. Det blir ju natt flygning också så ligg komforten är ju viktig. Har Swish också lådan för fötterna, har du flugit båda förresten? Har inte guld längre men Priority pass men Lounge spelar liten roll för oss.Klicka för att utvidga...
Ja, har rest med båda. Servicen skulle jag säga är snäppet rappare på ANA. bägge modellerna är ju staggered så att man har fötterna i låda under framförvarande rads breda armstöd. På ANA satt jag på 1K vilken har lite bättre utrymme tycker jag. Minns inte att jag sov direkt dåligt i någon av dessa, men det är ju inte First class.
 
Okej, inte superstor skillnad verkar det som då. Idag har vi Ana C ut via Bryssel och sen hem i nya suite via london

Hoppas att det kan dyka upp nåt med nya ANA C från FRA eller LHR, är väl bara där 777 går nu men allt kan ju ändras. Kanske också SQ kan öppna snart...

Vet du förresten om det finns planer på uppgradering av ANA C på 787?
 
Matore skrev:Vet du förresten om det finns planer på uppgradering av ANA C på 787?Klicka för att utvidga...
Vet ej. Men det är ett rejält lyft med nya kabinen på ANA, ni kommer bli nöjda. Lite hård sittdyna/bräda kanske, men det är ju lite japanskt. Be om några extra kuddar så ordnar det sig.
 
Canadien skrev:Vet ej. Men det är ett rejält lyft med nya kabinen på ANA, ni kommer bli nöjda. Lite hård sittdyna/bräda kanske, men det är ju lite japanskt. Be om några extra kuddar så ordnar det sig.Klicka för att utvidga...
Du menar nya på 777? Ja ser fram emot The Suite på hemvägen. Har ju prövat C på 787 inom Asien och var helt ok, inte jätteimponerad men förhoppningsvis lite bättre på long haul.
 
Back
Top