Vart skall du åka som kräver COVID vaccin, inte råkat ut för det sedan 2021 på kryssningErik M skrev:Hur gör ni när ni åker på kryssning som kräver covidvaccin? Kan man säga det på sin vårdcentral och få ordination?Klicka för att utvidga...
Det krävs på en rad kryssningar med Carnival, Fred. Olsen, Holland America, Princess, vissa med Royal Caribbean ...nissefalk skrev:Vart skall du åka som kräver COVID vaccin, inte råkat ut för det sedan 2021 på kryssningKlicka för att utvidga...
Vaccination mot covid-19 är definitivt inte avskaffat...Kimmen00 skrev:Det är väl avskaffat i världen sen flera år och gömt o glömt i historiens sophög får man hoppas..Klicka för att utvidga...
Såvitt jag förstår så kan det eventuellt vara svårt att vaccinera sig nu, men hör med din vårdcentral!Erik M skrev:Det krävs på en rad kryssningar med Carnival, Fred. Olsen, Holland America, Princess, vissa med Royal Caribbean ...Men jag upprepar väl min fråga då: hur har ni andra gjort? Nån som har erfarenhet av att få vaccinera familjen i Sverige med kryssning som anledning?Klicka för att utvidga...
Jag har de senaste 3 åren åkt Med Princess 17 gånger, Mexico, Transatlantic, Norge, Island, Japan och Caribbean, Har en med Holland America nästa vecka, har också varit på 3 Royal kryssningar under samma tid, Norge, Mexico och Caribbean, det har aldrig på någon av dessa sagt i förväg eller kollat vid boarding om man har covid vaccineringErik M skrev:Det krävs på en rad kryssningar med Carnival, Fred. Olsen, Holland America, Princess, vissa med Royal Caribbean ...Men jag upprepar väl min fråga då: hur har ni andra gjort? Nån som har erfarenhet av att få vaccinera familjen i Sverige med kryssning som anledning?Klicka för att utvidga...
Vi åkte med Holland America i december 2024 till Australia och New Zeeland samt med Royal Caribbean till Medelhavet i juni 2025 - inte ett ljud om vaccination.Erik M skrev:Det krävs på en rad kryssningar med Carnival, Fred. Olsen, Holland America, Princess, vissa med Royal Caribbean ...Klicka för att utvidga...
Nej verkligen inte. Har åkt med rccl 2 ggr i år och senast :rccl i augusti. Samt mcs o rrcl förra året. Inga krav så långt ögat når.Erik M skrev:Det krävs på en rad kryssningar med Carnival, Fred. Olsen, Holland America, Princess, vissa med Royal Caribbean ...Men jag upprepar väl min fråga då: hur har ni andra gjort? Nån som har erfarenhet av att få vaccinera familjen i Sverige med kryssning som anledning?Klicka för att utvidga...
Jag skrev inre att vaccination var avskaffat utan att man måste ha vaccinerat sig (intyg) för att kryssa. Vi alla är vaccinerade sen covid men hur många (ej riskgrupp) har tagit det sen 2021-22?Brandforce skrev:Vaccination mot covid-19 är definitivt inte avskaffat...Nya rekommendationer om vaccination mot covid-19 från 1 september 2025Såvitt jag förstår så kan det eventuellt vara svårt att vaccinera sig nu, men hör med din vårdcentral!Vaccination mot covid-19Klicka för att utvidga...
Ska ärligt säga att jag frågade chatGPT bara.ekf skrev:Eftersom frågan ändå dykt upp, så undrar jag vilken kryssningspecifiktdär det krävs? En genuin fråga, då jag trott att alla dylika krav för resande är borta sedan länge.Klicka för att utvidga...
Granskade du ChatGPT information? Jag vet att Googles sökmotor blivit så gott som oanvändbar, men ChatGPT är INTE en faktabank utan en språkmodell.Erik M skrev:Ska ärligt säga att jag frågade chatGPT bara.För mig är det också principiellt intressant. Om svenskar (normalfriska, under 75) inte ska få köpa vaccin här hemma kan det begränsa oss ute i världen.Klicka för att utvidga...
Okej, tack. Då återgår jag till min tidigare verklighetsbild... Jag trodde att din fråga hade sitt ursprung i aktuell information som gällde någon kryssning du hittat.Erik M skrev:Ska ärligt säga att jag frågade chatGPT bara.Klicka för att utvidga...
Erik M skrev:Wow vad mycket ni har kryssat! Och det är ju det tråden handlar om:Har du åkt på kryssning?Mellan raderna i era svar läser jag "nej, tyvärr, har ingen erfarenhet av det du frågar om".Tack ändå!Klicka för att utvidga...
Exakt.. ej relevant längre. Inga stora kryssningsbolag kräver intyg eller liknande längre (vad jag vet).bvs skrev:Kunde ju också läsas som att ingen har erfarenhet eftersom det inte behövs någonstans längre.Klicka för att utvidga...
Vilka hamnar/länder är det? Vore intressant att se källan från MSC Cruises.LarsCph skrev:Jag testade med ChatGPT och den gir faktisk rätt svarKlicka för att utvidga...
Det står ju bara att "vissa" hamnar/länder kan ha sina egna regler, vilket så klart stämmer in på varenda land/hamn i världen.Jannes skrev:Vilka hamnar/länder är det? Vore intressant att se källan från MSC Cruises.Klicka för att utvidga...