Billhop & Betalo - Rapportera era avgifter (%) och volym

theplumber

New member
Då intresset verkar vara stort för att använda sig av Billhop & Betalo vore det intressant att veta vad medlemmar har för avgift (%) och volym.

För egen del ska jag precis börja använda mig av tjänsterna och beräknar att ligga på ungefär 100 000kr/månad.

Billhop=

Amex 2,5%

MC 2,1%

Betalo=

Amex 2,5%

MC 1,9

Är inte avgiften samma för alla alltid? Går den att förhandla sig till lägre avgift med större volym eller vad menas?

bachelor skrev:Är inte avgiften samma för alla alltid? Går den att förhandla sig till lägre avgift med större volym eller vad menas?Klicka för att utvidga...

Ja det går att förhandla. I normalfallet är den samma för alla men vissa som har haft hög spendering har lyckats förhandla ner procentsatsen en del.

bachelor skrev:Är inte avgiften samma för alla alltid? Går den att förhandla sig till lägre avgift med större volym eller vad menas?Klicka för att utvidga...

Som med så mycket annat så ger ju gärna säljaren en rabatt till en köpare som handlar mycket, det blir en win-win för båda!

Så här lät det när jag mailade Billhop i början av 2019. Jag nämnde inga volymer utan påpekade bara att Betalo låg på 1.9%:

Billhop skrev:Vi kan gärna fixa 1,9% på alla betalningar med Visa och MasterCard. Tyvärr kan vi inte sänka avgiften på AmEx eftersom vi har själva högre avgift än den vi erbjuder kunderna i Sverige just nu.Klicka för att utvidga...

Jag har 2% hos Billhop och har haft det sedan 2017 när jag frågade dem om en lägre avgift inför ett bilköp.

andersson.j skrev:Så här lät det när jag mailade Billhop i början av 2019. Jag nämnde inga volymer utan påpekade bara att Betalo låg på 1.9%:Klicka för att utvidga...
Jag fick samma svar från både Betalo och Billhop. Lägre på Mastercard men inget på Amex.

Från och med den 16 mars 2020 kommer vi att uppdatera våra priser för att skicka pengar utomlands med Betalo.

Visa och Mastercard 1,9%

Nordea-kort 0,7%

OKQ8-kort 1,0%

American Express går ej att använda för att skicka pengar utomlands

Prisändringen är en följd av ökade kostnader för utlandsbetalningar. Precis som tidigare tar vi inte ut valutapåslag på överföringar till utländska valutor.

//uploads.tapatalk-cdn.com/20200115/0dae1f2a2edfa13a3dbfb53bb8379182.jpg

Har 2.25% på billhop med Amex. Mailade för typ 2-3 år sedan och bad om en lägre avgift bara.

hittar inget bättre ställe.

Billhop. Går inte värva längre och få gratis-transaktioner? Ser inget i värvningstråden.

Linmet skrev:hittar inget bättre ställe.Billhop. Går inte värva längre och få gratis-transaktioner? Ser inget i värvningstråden.Klicka för att utvidga...
Tror inte att det fungerat på något år eller så…

Har den vanliga 2,5% och la in en betalning på ca 90k för att nå en voucher. Skulle kanske mailat dem först...

KarlJ skrev:Har den vanliga 2,5% och la in en betalning på ca 90k för att nå en voucher. Skulle kanske mailat dem först...Klicka för att utvidga...
De har slutat med att förhandla om avgiften sedan något år tillbaka så det hade troligtvis inte givit något i vilket fall.

Billhop. 2.25% sedan ett antal år tillbaka. Betalar räkningar för 15-20tkr per månad.

Redan nu känner jag att det är nätt och jämt att det lönar sig i mitt fall med hänsyn till poängintjäning/triggning av vouchers, så om rabatten om 0,25% tagits bort hade jag slutat använda Billhop.

kajjan85 skrev:/triggning av vouchersKlicka för att utvidga...
Har bara använt det två gånger och då var det värt 2.5% för att få en Voucher då jag har Elite. Var tvungen att använda det två ggr då gränsen är 150k

Halloj.... 2 x 300.000kr ska betalas och frågan är om man måste flagga betalningen hos Billhop och/eller Amex innan man dunkar in den i Billhop?

Brandten skrev:Halloj.... 2 x 300.000kr ska betalas och frågan är om man måste flagga betalningen hos Billhop och/eller Amex innan man dunkar in den i Billhop?Klicka för att utvidga...

Brukar du inte göra det vanligtvis så är väl en blänkare till Billhop och AmEx en fördel om du inte vill stöta på patrull och det är viktigt att pengarna komma fram i tid.

Back