[Business class] Moskva-Hong Kong T/R, SWISS, 14.900 SEK inkl. skatter

dr-miles

New member
Flexibel prisvärd Business class biljett med SWISS. Gratis av-/ombokning.

[Business class] Moskva-Hong Kong T/R, SWISS, 14.900 SEK inkl. skatter

MOW-HKG T/R

Flygbolag: LX (SWISS)

Kabinklass: Business

Bokningsklass: Z

Fare basis: ZICSWIRU

Pris: 56.800 RUB(ca 12.400 SEK) + skatter (ca 10.900 RUB ), totalt ca 14.900 SEK

Min/Max stay: --/12 månader

Stopover: Nej

Återbetalning: Ja, gratis

Ändring: Ja, gratis

Routing: ex Moskva-(LX)-Zurich-(LX)-Hong Kong

map

http://www.gcmap.com/mapui?P=DME-ZRH-HKG,DME-GVA-ZRH&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

SWISS nya Business class (Källa: SWISS)

3697450006_0586e2e42e_z.jpg

Roger J skrev:Man behöver inget visum till Moskva om man bara byter, eller hur?Klicka för att utvidga...

Nej du behöver inte visum om du byter plan på samma flygplats.

Men SWISS flyg avgår från Domodedovo(DME) flygplats, så om du flyger med t ex SAS, Aeroflot behöver du visum.

De landar/avgår ifrån Sheremetyevo(SVO) flygplats.

AHO skrev:Nej du behöver inte visum om du byter plan på samma flygplats.Men SWISS flyg avgår från Domodedovo(DME) flygplats, så om du flyger med t ex SAS, Aeroflot behöver du visum.De landar/avgår ifrån Sheremetyevo(SVO) flygplats.Klicka för att utvidga...
Alla Skandinaviska flygbolag använder Sheremetyevo. SAS, Finnair, Air Baltic, Aeroflot...

Mycket prisvärd biljett men det blir förstås lite omständigt med anslutningsflyget.

Du kan alltid boka en billig Lufthansa till DME, 1490kr tur och retur i Economy, via FRA/MUC.

tourist skrev:Det låter lite läskigt, kommer osökt att tänka på Tom Hanks i The Terminal, om man missar anslutningen får man inte lämna flgplatsen...Klicka för att utvidga...

Jag har gjort det på Tashkent flygplats när jag var ung.

Inte rekommenderat.

Man kan få ryskt transit visum ganska enkelt.

Det enda som krävs är att du har biljett(er) som stryker att du lämnar Ryssland inom 3 dagar.

Däremot att flytta sig mellan Sheremetyevo(SVO) och Domodedovo(DME) är inte direkt enklaste...

tourist skrev:Det låter lite läskigt, kommer osökt att tänka på Tom Hanks i The Terminal, om man missar anslutningen får man inte lämna flgplatsen...Klicka för att utvidga...
Åtminstone på Sheremetyevo har det tidigare funnits en "consul on duty". En person som finns på flygplatsen och kan tillkallas för att utförda transitvisum och hjälpa till med konsulära frågor när det är problem. Skulle inte förvåna mig om det finns en liknande person på Domodedovo.

Moskva är väl inte den enklaste staden att fastna i men vad jag läst på internet (främst rörande Aeroflot dock) har personalen blivit avsevärt bättre på att hantera problem och ordna med övernattning på hotell vid inställda flyg.

Jacob skrev:Moskva är väl inte den enklaste staden att fastna i men vad jag läst på internet (främst rörande Aeroflot dock) har personalen blivit avsevärt bättre på att hantera problem och ordna med övernattning på hotell vid inställda flyg.Klicka för att utvidga...

För många år sedan erbjöd Aeroflot STPC(Stopover Paid by Carrier: gratis övernattning betald av flygbolaget) för passagerare som inte kunde ansluta till sitt anslutningsflyg samma dag.

Då blev man "kidnappad" av flygbolagets personal och placerad i en våning på Novotel Sheremetyevo.

(man kunde inte flytta sig från denna våning.)

Back