[Business class] Stockholm-Sydney, Melbourne enkel, Air India, från 13.000 SEK inkl. skatter

dr-miles

New member
Air Indias enkelvägs Business class saver kampanj till Australien.

Inget köpa senast datum.

Av någon anledning, T/R priset är mycket dyrare (ca 38.000 SEK) än dubbla enkelbiljettpriser.

[Business class] Stockholm-Sydney, Melbourne enkel, Air India, från 13.000 SEK inkl. skatter

STO-SYD/MEL enkel

Flygbolag: Air India(AI)

Kabinklass: Business

Bokningsklass: Z

Fare basis: ZOWSEDEL

Pris: Alla priser är frånpriser exkl. skatter. Totalt från ca 13.000 SEK inkl. skatter.

Sydney: 10.730 SEK
Melbourne: 11.080 SEK
Min/Max stay: -- / 12 månader

Förköpskrav: --

Köpa senast: --

Gäller för utresa: ---

Stopover: Obegränsat antal stopover är tillåten. 350 SEK per stop.

Barnrabatt: 25% av baspriset

Återbetalning: Ja, mot 1.700 SEK

Ändring: Ja, 1.500 SEK per gång

Routing: Stockholm-(AI)-Delhi-(AI)-Sydney, Melbourne

map

http://www.gcmap.com/mapui?P=arn-del-syd,del-mel&MS=bm&DU=mi&SG=0.82&SU=mach&PM=*
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Air India Business class på Boeing 787:

//uploads.tapatalk-cdn.com/20170816/d07e38aa76a616169f99b79300ef33fe.jpg

//uploads.tapatalk-cdn.com/20170816/f3f622403f61650050d5e5e7ab75492a.jpg

(Foto: Brandten)

http://www.businessclass.se/forum/t...flight-stockholm-delhi-16-augusti-2017.91052/

Prisexempel: Stockholm-Sydney

screenshot20180709-02-ai-png.77688

Voyageur skrev:Snyggt Dr. Miles. Finns samma prisklass för retur också enkel väg eller med någon annat flygbolag?Klicka för att utvidga...
T/R priset (Fare basis: ZE6MDEL) kostar 33.700 SEK exkl. skatter så det är inte förmånligt att flyga till Australien T/R med Air India.

Däremot som enkelbiljettpris, de är den billigaste.

För T/R till Australien, Etihad Airways har bra pris just nu.

[Business Class] Göteborg/Stockholm-Melbourne T/R, Etihad Airways, 19.900 SEK inkl. skatter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Med tanke på att Z class på Air India ger runt 20k Eurobonus points på en enkel till Sydney är det rätt bra deal. Kollar på enkel eco tillbaka med stopover och det verkar finnas bra priser med andra bolag.

Av någon anledning, priset blir ca 2.000 SEK lägre när man bokar direkt på Air Indias webbsida.

Totalpris ca 10.900 SEK inkl. skatter till Sydney.

Prisexempel:

screenshot20190211-06-ai-png.86503

Riktigt bra pris för enkel biljett tlil Australien. Dessutom 200% Eurobonuspoäng för Z-klass gör det till en bra mileage run, 50 öre per baspoäng.

Riktigt styggt pris, vet inte hur bra Air Indias business class är, men det bör vara bättre än valfri ekonomi och därmed bra med tanke på att det är "ekonomipris" på denna deal.

Har jag räknat/tänkt rätt att denna resa ToR skulle ge 79 600 EB bas poäng?

Jag roade mig att kolla på Flight Centre Australias hemsida, Sydney-Arlanda. Enkel ekonomi i maj månad. Billigast med Qatar 850 AUD ca x 6,4 = 5440 SEK. Billigast Star Alliance med Thai 1416 AUD, Singapore Airlines 1761, dvs 9062 SEK och 11270 SEK. Australien marknaden är inte lika konkurrensutsatt som Europa.

Vet ej om nån är intresserad, men det finns Norwegian Premium BKK-ARN för ca 6000 enkel.

Antagligen kan man fixa en enkel från SYD till BKK för en ganska billig penning.

Har långt gångna planer på att använda denna dealen på en hemsnickrad RTW i sommar då jag har ett ärende till Honolulu.

Lite OT: Kruxet är förstås att hitta enkelbiljetter men jag vill återigen slå ett slag för SAS Poäng + Pengar-deals som är utmärkta för enkelbiljetter om man har status och kan casha in rabatten. Just nu är planen att åka med denna deal till SYD och sedan resa med Air NZ (som likt SAS i Europa säljer enkelbiljetter i sina hemtrakter utan konstigheter) några skutt inklusive till HNL. Därifrån till SFO och sedan hem till ARN med poäng + pengar till utmärkt värde.

ACervin skrev:Jag roade mig att kolla på Flight Centre Australias hemsida, Sydney-Arlanda. Enkel ekonomi i maj månad. Billigast med Qatar 850 AUD ca x 6,4 = 5440 SEK. Billigast Star Alliance med Thai 1416 AUD, Singapore Airlines 1761, dvs 9062 SEK och 11270 SEK. Australien marknaden är inte lika konkurrensutsatt som Europa.Klicka för att utvidga...

Ja det var något liknande jag hittade. Tack hur som helst!

Back