Bytestid i Shanghai?

impendill

New member
Är det tillräckligt med bytestid med ankommande SAS flight från Köpenhamn 1145 och byte till Eva Air med avgång 2010 mot taipei.



Läste i en annan tråd att SAS hade haft stora förseningar på linjen.



Hittar dock inte den tråden längre.



Bokningen är gjord på separata biljetter.
 
Impendill skrev:Är det tillräckligt med bytestid med ankommande SAS flight från Köpenhamn 1145 och byte till Eva Air med avgång 2010 mot taipei.Läste i en annan tråd att SAS hade haft stora förseningar på linjen.Hittar dock inte den tråden längre.Bokningen är gjord på separata biljetter.Klicka för att utvidga...
Just nu har SAS några timmar försening på sina 340 destinationer.

När reser du?
 
Visserligen måste du igenom immigration i Shanghai även om du bara skall göra en international transfer. Vilket adderar 1 timme ungefär. Men det ser lovande ut. Du kanske till och med hinner en tur med Maglev tåget!
 
Det borde vara okej. Jag har flugit den SAS-linjen några ggr o det har aldrig varit några direkta förseningar. Ej heller speciellt långa köer i immigration vid den tiden på dygnet.
 
Jag funderar på om jag ska boka om för att få mer bytestid, vad tror ni?

Har Eva till Taipei 20.10, sen har jag Malaysia dagen efter 08.00 till Denpasar via Kuala Lumpur.
 
Impendill skrev:Jag funderar på om jag ska boka om för att få mer bytestid, vad tror ni?Har Eva till Taipei 20.10, sen har jag Malaysia dagen efter 08.00 till Denpasar via Kuala Lumpur.Klicka för att utvidga...
Du skrev att du åker i december. Jag hoppas inte det händer men snöoväder kan hända och lång försening som följd.

I vanligt fall är 8 timmar tillräckligt gott och väl för byte mellan två internationella flygningar i Shanghai, men som sagt, det finns alltid risk när man reser med två eller flera separata biljetter.
 
Jag kommer inte åt min bokning på Malaysias sida. Tänkte ändra till avgång på eftermiddagen från Taipei istället för 08.00.



På så vis kan jag bli sen ner till Shanghai och ändå hinna dagen efter med flyg på morgonen från Shanghai till taipei.



Om SAS skulle anlända så sent att jag missar Eva-flighten. Har man rätt att bli ombokad då, eller hur gör de inom star alliance?. Biljetterna är separata.
 
Impendill skrev:Om SAS skulle anlända så sent att jag missar Eva-flighten. Har man rätt att bli ombokad då, eller hur gör de inom star alliance?. Biljetterna är separata.Klicka för att utvidga...


Du har i princip inte rätt till någonting förutom att köpa en ny biljett. Det är risken man tar när man reser på separata biljetter.



Sedan händer det ibland att bolag är snälla, men det är inget man ska räkna med.
 
Impendill skrev:Det kanske är bäst att boka om resan från tpe-bki +1 dag. Då har jag råd att bli försenad.Klicka för att utvidga...



Impendill skrev:Om jag förstått rätt tillåter fare rules "ZBZ6MATW" fri ombokning?Klicka för att utvidga...


Du vet att du kan redigera dina inlägg i ett antal minuter va? Bättre än att posta flera inlägg på rad i samma tråd.



ZBZ6MATW, vilket bolag och sträcka har du den på?
 
Jag har gjort några intl-intl transfers i Shanghai och 2:00-2:30 i bytestid brukar normalt fungera fint.



Visserligen måste man gå in i Kina, hämta ut bagage etc men det har alltid varit förvånansvärt effektivt på Pudong.



Nu har jag inte koll på SAS punktlighet på sträckan men åtta timmar låter ju som mer än tillräckligt, och är det en genomgående biljett borde väl normala regler gälla kring ombokning om inkommande flyg var sent.
 
Back
Top