011430121 skrev:Åker AY nästa vecka HEL-MAN då skall de konsumeras av den nästa ädlaste drycken, kommer nog dricka upp hela 18,5 cl flaskan känner yrsel redan nu!Klicka för att utvidga...
Nej det försvann i höstas, simpelt guldkort och det gör att jag nästan dagligen undrar vart värden är på väg med mig.FFlash skrev:Två! Har du platinumkortet så bjuder du din ”imaginary friend” på en.Klicka för att utvidga...
Om värden flyttar på dig så ska du nog lämna festen.011430121 skrev:Nej det försvann i höstas, simpelt guldkort och det gör att jag nästan dagligen undrar vart värden är på väg med mig.Klicka för att utvidga...
Ja, det där är totalt hål i huvudet. Speciellt som alla passagerarna kommer att förvänta sig att något serveras (för vem packar en matsäck när man ska ut och flyga?)Hachans skrev:Det som stör mig mest är att maten innan landning på longhaul eco till New York försvinner. Inget som slår att vara svinhungrig i immigrationskön på JFK.Klicka för att utvidga...
fcx skrev:Ja, det där är totalt hål i huvudet. Speciellt som alla passagerarna kommer att förvänta sig att något serveras (för vem packar en matsäck när man ska ut och flyga?)Klicka för att utvidga...
Och så står det på IFE skärmen ombord DOH att det är 3 serveringat vilket inte stämmer. Det är 2, och ingen 3:e mellanmål.Hachans skrev:Det som stör mig mest är att maten innan landning på longhaul eco till New York försvinner. Inget som slår att vara svinhungrig i immigrationskön på JFK.Klicka för att utvidga...
FFlash skrev:Och så står det på IFE skärmen ombord DOH att det är 3 serveringat vilket inte stämmer. Det är 2, och ingen 3:e mellanmål.Klicka för att utvidga...
ja, tokigheten med full middag vid midnatt rättar de till nu. På riktigt sena avgångar från Helsingfors byter man plats på "lilla" och "stora" måltiden.RobHK skrev:Har inget problem med att för de sena flighterna till/ifrån Asien att de minskar ner sizen på den serveringen som görs då. Har alltid tyckt det blivit lite löjligt när man ska sitta och äta en enorm 3-rätters kl 02:00 på natten. Äter helt klart hellre något på flygplatsen innan man boardar. Man ser ofta folk som helt hoppar den måltiden och fokuserar på sömn ändå, något lättare blir perfekt. Sen får dom ju gärna dra på lite mer på frukosten då flighterna blivit längre, vi får väl se hur det blir. Champagnen på de korta Europa flighterna känns ju också helt fel-placerad, bara att dra in.Ska bli intressant, gör min första Finnair resa till sommaren, har flugit otroligt mkt mellan HKG och HEL igenom åren men nu var det längesen.Klicka för att utvidga...
intuition skrev:När det gäller champagne på kortdistans så behöver man inse att Finnair flyger business class i kortdistans, med tillhörande prisbild. Det är inte som SAS som flyger "plus" med reducerad service. Att då inte lasta ett par 0,2 liters flaskor med champagne är sniket. När Finnair nu går över till att erbjuda en klass som prissätts som business men som har service-nivå av "SAS Plus" så är det antingen ett genidrag (om marknaden fortsätter att betala business priser för det) eller ett självmål (marknaden genomskådar bluffen och väljer att resa på annat sätt)Klicka för att utvidga...
Absolut, man är rätt trött på att höra någon variant på "Vi genomför denna förbättring för att optimera kundernas upplevelse och säkerställa att vi är det främsta alternativet för alla miljövänliga lyxresor" när man rationaliserat bort stoppningen ur stolarna eller valt att blanda snabbkaffet med kallvatten...fcx skrev:Finnair ska dock ha credd för att de dels faktiskt är öppna med det, dels för att de säger officiellt att det är av besparingsskäl.Klicka för att utvidga...