Delta ställer in Stockholm/Köpenhamn vintern 23/24

palmen

New member
Det blev inte långvarigt med Delta till Stockholm och Köpenhamn. Kommer ställas in under vintern, får väl se om det kommer tillbaka till sommaren 24.






Delta-Planes-scaled.jpeg




Delta Air Lines Cancels Six Transatlantic Routes Next Winter - The Bulkhead Seat

In a sign that maybe (just possibly) leisure travel is starting to slow down, Delta announced today that it is ending plans for six long-haul routes that were on the schedule for the winter 2023-2024 season.


bulkhead-seat-favicon-bg.png


thebulkheadseat.com
 
Köpenhamn var väl annonserat som en säsongslinje när den startade? Stockholm är såklart svårt med en punkt-till-punkt i lågsäsong när SAS redan har en daglig avgång. Dock lite förvånande att Berlin också bara blir stående med en daglig avgång till New York (United).



Märkligt att ingen har vågat prova CPH/ARN-ATL
 
Äsch, varför ska Delta flyga själva till alla Europas huvudstäder när de har sin hub på AMS och samarbete med KLM? Helt oförklarligt att ha en året runt-linje till en ändhållplats i norra Europa utan transfermöjligheter.
 
H4ipM8adRg9nvkRu skrev:Norse flyger ju faktiskt fyra gånger i veckan också. Inte dagligen men lär ändå ha en viss effekt.Klicka för att utvidga...
Jag ser inga Norse-avgångar i vintertidtabellen. De kanske inte är laddade än, eller så sätts linjen på paus?
 
fcx skrev:Köpenhamn var väl annonserat som en säsongslinje när den startade? Stockholm är såklart svårt med en punkt-till-punkt i lågsäsong när SAS redan har en daglig avgång. Dock lite förvånande att Berlin också bara blir stående med en daglig avgång till New York (United).Märkligt att ingen har vågat prova CPH/ARN-ATLKlicka för att utvidga...
CPH-ATL fanns innan med DL (2010ish åkte jag den), men med tanke på att den inte finns kvar fanns väl inte underlaget.
 
fcx skrev:Jag ser inga Norse-avgångar i vintertidtabellen. De kanske inte är laddade än, eller så sätts linjen på paus?Klicka för att utvidga...
Jag som tycks ha kikat slarvigt. Sista avgången är i slutet av oktober. Norse andra avgångar i t.ex. december, såsom dagliga linjen från Paris, är bokningsbar på deras hemsida.
 
Cristoffer Cedergren skrev:Äsch, varför ska Delta flyga själva till alla Europas huvudstäder när de har sin hub på AMS och samarbete med KLM? Helt oförklarligt att ha en året runt-linje till en ändhållplats i norra Europa utan transfermöjligheter.Klicka för att utvidga...


Precis så. Det är få som vill åka till Stockholm på vintern.



Nu är dock frågan - när slutar sommarprogrammet gälla?



Kommer min Deltaflygning till ARN gå som planerat i oktober tro?
 
Hachans skrev:Precis så. Det är få som vill åka till Stockholm på vintern.Nu är dock frågan - när slutar sommarprogrammet gälla?Kommer min Deltaflygning till ARN gå som planerat i oktober tro?Klicka för att utvidga...
Sista flyget från Stockholm verkar vara laddat 28 oktober.
 
fcx skrev:Köpenhamn var väl annonserat som en säsongslinje när den startade? Stockholm är såklart svårt med en punkt-till-punkt i lågsäsong när SAS redan har en daglig avgång. Dock lite förvånande att Berlin också bara blir stående med en daglig avgång till New York (United).Märkligt att ingen har vågat prova CPH/ARN-ATLKlicka för att utvidga...



PopLars skrev:CPH-ATL fanns innan med DL (2010ish åkte jag den), men med tanke på att den inte finns kvar fanns väl inte underlaget.Klicka för att utvidga...
ARN-ATL fanns runt den tiden också... flög den ett par gånger.

Men efter den försvann så kom ARN-JFK.... vilket jag inte förstår alls då det redan finns ett gäng på den rutten men ingen till ATL....
 
Claes L skrev:ARN-ATL fanns runt den tiden också... flög den ett par gånger.Men efter den försvann så kom ARN-JFK.... vilket jag inte förstår alls då det redan finns ett gäng på den rutten men ingen till ATL....Klicka för att utvidga...
Passagerarantal för destination traffic till och från new York från Stockholm är nog mångdubbelt högre än Atlanta.



Visst finns det conection trafik men de flesta tar nog hellre en connection i Europa i det fallet - för deltas fall Amsterdam dit de har många flyg.
 
Cristoffer Cedergren skrev:Äsch, varför ska Delta flyga själva till alla Europas huvudstäder när de har sin hub på AMS och samarbete med KLM? Helt oförklarligt att ha en året runt-linje till en ändhållplats i norra Europa utan transfermöjligheter.Klicka för att utvidga...
OT: Den dagen Bromma stänger och BRA får flytta med till Arlanda men tappar sin usp hoppas jag att de ”går med” i Sky Team. Det skulle öppna helt nya marknader att få in matning från Air France/KLM och Delta. Visst, det kanske inte är nån megastor marknad, men industrialiseringen i Norrland kommer innebära mycket mer resande till de regionerna. Någon kommer behöva fylla hålet som SAS kommer lämna efter sig.



Tills vidare är dock Deltas året-runtsatsning på CPH och ARN säkert svår att räkna hem.
 
Back
Top