Delta tar bort lounge access för egna Elitemedlemmar i eco

hafermann

New member
Hoppas detta inte är starten på en trend. Delta låter alltså inte sina egna medlemmar ens med högsta tier besöka Sky Club när de flyger ekonomi eller Delta Comfort.



Obs! Övriga SkyTeam Elites släpps in. T.ex Flying Blue Gold och uppåt.







1669837878524-png.136035
 
Värdet på statusnivåerna blir ju då väldigt tveksamt. Om du flyger business så har du ju ändå någon sorts lounge-access.
 
De har ju redan sedan tidigare inte access vid domestic, men det är definitivt en rejäl försämring. Uppenbarligen tycker delta det är viktigare att vara kompisar med amex än med sina egna frequent flyers om de flyger economy eller blandar.
 
Det sjuka är att med Deltastatus kan man besöka till exempel Air Mexicos lounger och checka ett extra bagage när man flyger AM och reggar Delta. Hos Delta får man ingetdera.
 
mha321 skrev:De har ju redan sedan tidigare inte access vid domestic, men det är definitivt en rejäl försämring. Uppenbarligen tycker delta det är viktigare att vara kompisar med amex än med sina egna frequent flyers om de flyger economy eller blandar.Klicka för att utvidga...
Definitivt, tror det är här vi ser baksidan av att man i USA har så generösa poäng-giveaways på CC.
 
Delta's lounger är tydligen ständigt överfulla, detta anges ofta som anledningen:



AA and UA allow club access to co-branded credit card holders. DL allows access to any Amex Platinum card holders, not just the co-branded card.

The overcrowding problem is unique to DL.




Om så är fallet, så i stället för att ta bort en Amex förmån så försämrar det för sina egna medlemmar.







SkyClub Access Policy Changes (Dec 2022 Announcement) - FlyerTalk Forums

Delta Air Lines | SkyMiles - SkyClub Access Policy Changes (Dec 2022 Announcement) - TPG is reporting the new policy change and it is a lot more than most were reporting I think it will help a bit but might drive more to the Amex Platinum cards that seem to be except Memberships now restricted...



www.flyertalk.com
 
Homer skrev:Delta's lounger är tydligen ständigt överfulla, detta anges ofta som anledningen:AA and UA allow club access to co-branded credit card holders. DL allows access to any Amex Platinum card holders, not just the co-branded card.

The overcrowding problem is unique to DL.
Om så är fallet, så i stället för att ta bort en Amex förmån så försämrar det för sina egna medlemmar.SkyClub Access Policy Changes (Dec 2022 Announcement) - FlyerTalk ForumsDelta Air Lines | SkyMiles - SkyClub Access Policy Changes (Dec 2022 Announcement) - TPG is reporting the new policy change and it is a lot more than most were reporting I think it will help a bit but might drive more to the Amex Platinum cards that seem to be except Memberships now restricted...www.flyertalk.comKlicka för att utvidga...


Så är det. Varje gång jag flugit Delta i US är det kö till loungen. Något behövde göras, men detta är enligt mig fel åtgärd.

Kanske borde de istället splitta loungerna i ”status”lounger och businesslounger så som tex LH och SK har gjort. Endast Premiumkabinerna i bizlounge då. Det skulle innebära lugnare i businessloungerna och även om det skulle fortsätta vara tryck på de övriga loungerna tas möjligheten iaf inte bort för statuspax.



Istället kommer detta väl få effekten att de som måste flyga mycket Delta och i Eco, krediterar till annat bolag i SkyTeam och fortsätter ha access.
 
Back
Top