Easyjet startar ny linje mellan London och Åre Östersund

Verkar vara söndagar och priserna börjar på £37, vilket ju är helt okej.

Kommer inte att vara en linje för mig, men jag gillar att Easyjet satsar på Sverige igen (om än i liten skala).

Att hoppas på ARN-LIN efter en misslyckad satsning på MXP verkar inte hoppfullt, men jag ser gärna en satsning på t.e.x Verona (Garda)...

Med vänner i Åre och bosatt i London tillåter jag mig att utbrista (likt Gert Fylking): Äntligen!

Skidåkning vintern 2016/2017 är räddad...

palmen skrev:Det där är en högoddsare som linje, kul satsning!Klicka för att utvidga...
Handlar om att fylla tot 2000 flygplansstolar på 14-15 avgångar, vilket dom nog gör mha marknadsföring mot resebyråer i UK. Verkar vara en genomtänkt satsning i sammarbete med flera aktörer (till skillnad mot när enskillda kommuner pungar ut med miljoner för egna linjer). Och skistar och gänget bakom har väl muskler?

Stor satsning på direktflyg ska locka turister från Storbritannien till länet

Otroligt bra föe turismen i Jämtland. Den är lite trög nu med fallande norsk krona och ryssarna känns som de inte är lika heta.

Bring on britain!

Lonelyflyer skrev:Otroligt bra föe turismen i Jämtland. Den är lite trög nu med fallande norsk krona och ryssarna känns som de inte är lika heta.Bring on britain!Klicka för att utvidga...
Pundet går ju inte bättre...

Trevliga nyheter! Norrland är inte allt för bortskämda med nya flyglinjer! En linje till London från UME skulle inte vara fel heller, men tyvärr är nog underlaget lite för litet...

chazzie skrev:Trevliga nyheter! Norrland är inte allt för bortskämda med nya flyglinjer! En linje till London från UME skulle inte vara fel heller, men tyvärr är nog underlaget lite för litet...Klicka för att utvidga...
SAS flög väl för ett par sedan Luleå-London

Ska bli intressant att höra om Swedavia lyckas med "Speedy boarding"/priority boarding, vilket Easyjet uppenbarligen erbjuder sina flex-biljettkunder.

Back