Senaste nytt

Enkel resa för vettigt pris?

pqvst

Medlem
Jag behöver en enkel resa från NRT till CPH i augusti. Bästa priset jag hittar när jag söker är 17.792 SEK! Det är ju helt galet.

Om jag istället söker tur och retur så hittar jag en utresa för endast 5.819 SEK.

Har ni något tips för hur jag kan få tag på en enkel resa för ett vettigt pris? Går det att boka en tur och retur och avboka endast retur resan?

Worst case kan jag boka en poäng resa för 36.000 poäng, men jag vill helst spara på poängen...

Tips?

Det är väldigt få bolag som tillåter enkelresor interkontinentalt till rimliga priser. Blir billigast att boka en ToR och slänga returresan. Boka om till enkelresa efter avgång funkar inte heller, för då blir du debiterad mellanskillnaden i pris ändå.

Ett av få bolag som har vettiga priser enkel är Norwegian. Nackdelen är att du då får boka en enkel anslutningsresa till Bangkok eller San Francisco eller Los Angeles också, med ett annat bolag.

Annars kan enkelresor vara bra sätt att använda lite poäng. Awards kostar 60% jfrt med roundtrip om du använder Eurobonuspoäng på Star Alliance flyg.

Thai airways har billigare biljetter, vill du åka SAS är det bara att betala.

(Även turkish och singapore airlines är rimligt prissatta)

Ok, tack för svaren. Hittade ganska vettiga priser med Thai. Ska även undersöka en award resa med Singapore Airlines. Kanske lika bra att passa på när man bara behöver en enkel resa..

Ok, tack för svaren. Hittade ganska vettiga priser med Thai. Ska även undersöka en award resa med Singapore Airlines. Kanske lika bra att passa på när man bara behöver en enkel resa..
Passa på och boka en enkel i F :) Med tanke på de möjligheter som finns för tilllfället map kreativa routings så kan du nog åka iaf ett varv runt jorden i F för 114k(?) EB-poäng och någon tusenlapp i skatter och avgifter :D

Passa på och boka en enkel i F :) Med tanke på de möjligheter som finns för tilllfället map kreativa routings så kan du nog åka iaf ett varv runt jorden i F för 114k(?) EB-poäng och någon tusenlapp i skatter och avgifter :D

Hmm, det låter ju inte så dåligt. Ligger på 82k EB-poäng just nu. Vad menar du med "kreativa routings"? Har inte kollat så mycket på award resor (brukar ofast använda poäng för att uppgradera till business med SAS).

Kan ju försöka boka nåt till Indien via Europa och hoppas på att betala för Asien-Indien. T.ex. HND-FRA-DEL, hoppa av i FRA. First för 60000p. Eller om du vill var riktigt kreativ,
NRT-SIN ANA F
SIN-CGK Singapore F
CGK-BKK Thai C
BKK-ICN Thai F
ICN-JFK Asiana F
JFK-FRA Lufthansa F
FRA-CPH-ARN-DEL, hoppa av i CPH för 60000p.
Eller vänta...det blev ett segment för mycket. Du kanske har bråttom hem oxå? ;)

I vilket fall som helst så är det i just detta fallet ganska bra värde i att boka med poäng vs cash.

Kan ju försöka boka nåt till Indien via Europa och hoppas på att betala för Asien-Indien.

Haha, ok, visste inte att det gick att göra så. Men jag förstår inte riktigt hur man söker en sådan resa (för att se hur många poäng det kommer att kosta). Har lekt lite med award search på både United och ANA men hittar inget sätt att specificera exakt vilken routing jag vill ha. Eller ska jag bara prata med SAS (är EBG)?

Toppen