Erfarenhet av Welcome Pickups

• Thread starter Thread starter iceland
  • Start date Start date
I

iceland

Guest
Någon som har använt Welcome Pickups och kan dela med sig av sina erfarenheter?

Åker till Rom om ett par veckor och har förstått att det bara är Uber Black, Uber Lux och Uber Van som fungerar där. Många verkar rekommendera FREENOW som alternativ. Hur har ni andra gjort för att ta er till stadskärnan från FCO?

Använt bägge i Rom utan problem. Welcome Pickup för upphämtningen och freenow för alla andra taxiresor i stan.

Använt i Mykonos och på nåt annat ställe i Europa. Fungerat problemfritt.

Resetokig skrev:Använt welcome pickups, men inte just i Rom. Uppskattat tjänsten när man behöver bilbarnstolar.Klicka för att utvidga...
Har uppfyllt samma usecase för min del. Funkat fint. Kanske inte alltid det billigaste, men varit tillförlitligt.

Observera att Welcome Pickups har obefintlig kundtjänst. De fuckade upp en upphämtning för mig i Portugal och löftet "föraren håller sig uppdaterad om ditt flyg och inväntar försening" är inte värt bläcket det är skrivet i. Sticker föraren behöver du boka en ny transfer och får betala på nytt. Kundtjänst gör sig sedan onåbara.

Men jag har använt dem utan incident flera gånger innan denna och det har funkat bra.

Vad gäller Ubers tjänster i Rom fungerar de utmärkt, och Black är inte så dyrt heller utan ligger på eller strax under nivån för taxi. FreeNow har jag även använt många gånger (dock inte i Rom) och den fungerar också toppen.

Med allt detta sagt hade jag inte brytt mig om att boka något från Roms flygplats till stadskärnan. Det finns tåg, använd det.

Tack för svar alla! Sidospår men hur funkar det återbetalning/nybokning vid transfer från Arlanda med exempelvis Taxi Stockholm om flyget är väldigt försenat? Att Welcome Pickups kundtjänst gör sig onåbar är självklart illa, men funderar på vad som gäller med de stora svenska taxibolagen? Pengar tillbaka eller får man ta kostnaden?

iceland skrev:Tack för svar alla! Sidospår men hur funkar det återbetalning/nybokning vid transfer från Arlanda med exempelvis Taxi Stockholm om flyget är väldigt försenat? Att Welcome Pickups kundtjänst gör sig onåbar är självklart illa, men funderar på vad som gäller med de stora svenska taxibolagen? Pengar tillbaka eller får man ta kostnaden?Klicka för att utvidga...
När jag har varit ordentligt försenad till ARN så får man en bil ändå, utan extra kostnad. Den enda gången jag landade strax efter 02:00 tog det dock typ en halvtimme att få den, men annars funkar det bra.

Lite sen på bollen

Jag är mer än nöjd med Welcome, har använt dem i Vietnam, Kina och Thailand har fungerat till 100% bilen är på plats minst 15 minuter före bokad tid!

Har provat i Barcelona tidigare och i Rom i helgen. Stor skillnad mellan dessa. I Barcelona var det en rallyförare i en skrotbil men i Rom var det kostym, slips och fina Mercor.

Back