Senaste nytt

Erfarenheter av Turkish Business på A330-300 vs A350-900

Av ren nyfikenhet, har ni flugit longhaul i en Stelia Symphony/Solstys stol någon gång eller säger ni A350 bara för att lufttryck, luftfuktighet och ljudnivå etc är bättre?

Efter 5 legs intra Asien i den där jävla stolen så är det enda som skulle få mig att välja den före någon annan är om det stod på spel att jag behöver åka eco eller PE.
Det känns omodernt och sunkigt att flyga A330 med 2+2+2 config, men dom gånger jag testat liknande stolar skulle jag alla dagar i veckan välja det före om jag vill sova.
Ska man sitta och kröka spelar det mindre roll, då är det bara klaustrofobin som sätter gränser, och den försvinner efter xx-antal glas.

EDIT: @eddo hade en rätt så nykter syn på det hela!
Men är man 2 hade jag ändå valt A330 om det är dagflight, klarar inte av den där stolen.
Jag väljer utifrån planet, har testat den stolen och den är ju absolut inte top of the line på marknaden för oss som är normalstora nordbor då den är trång, men sover helt ok ändå

Av ren nyfikenhet, har ni flugit longhaul i en Stelia Symphony/Solstys stol någon gång eller säger ni A350 bara för att lufttryck, luftfuktighet och ljudnivå etc är bättre?

Efter 5 legs intra Asien i den där jävla stolen så är det enda som skulle få mig att välja den före någon annan är om det stod på spel att jag behöver åka eco eller PE.
Det känns omodernt och sunkigt att flyga A330 med 2+2+2 config, men dom gånger jag testat liknande stolar skulle jag alla dagar i veckan välja det före om jag vill sova.
Ska man sitta och kröka spelar det mindre roll, då är det bara klaustrofobin som sätter gränser, och den försvinner efter xx-antal glas.

EDIT: @eddo hade en rätt så nykter syn på det hela!
Men är man 2 hade jag ändå valt A330 om det är dagflight, klarar inte av den där stolen.
För egen del är det enbart pga det sistnämnda på A350, dvs ljudnivå, tryck, fräschet osv. Brukar inte kunna sova bra i luften oavsett stol. Jag värdesätter "privacy" och har inga problem med utrymme apropå klaustrofobi.

För egen del är det enbart pga det sistnämnda på A350, dvs ljudnivå, tryck, fräschet osv. Brukar inte kunna sova bra i luften oavsett stol. Jag värdesätter "privacy" och har inga problem med utrymme apropå klaustrofobi.
Än så länge har väl Turkish gratis platsval än i business så det är inget problem nu, men än en gång, behöver inte vara just Steliastolarna som är installerade på Turkish och Singapore, har du flugit honeymoon seats någon gång?
"Privacy" är bara att glömma, du sitter i knä't på varandra plus att det är trångt.

När jag flyger med min sambo förväntas det att jag väljer honeymoon seats annars blir det dålig stämning, men råkade välja honeymoon seats med en kompis en gång på en 12h flygning, den gör jag inte om.

3E på A350 och 3E på A330 så slår A330 i privacy skulle jag säga för du sitter inte lika tight mot din granne. (Innan någon säger något, ja jag vet att dom inte är i samma gång, men det är 2 platser i mitten utav kabinen med en granne tätt intill och man har direct aisle access därav relativt jämförbara platser.)

Flyger jag själv hade jag kanske valt en jämn rad vid fönster på A350, men nu gör jag inte det och skulle tro att frågeställningen sällan handlar om det heller.

Toppen