Erik Braathen startar nytt bolag (Flyr) i Norge.

Ser ur som om det ökar passagerare på FLYR, men på den ekonomin sidan ser det ut som pengarna strömmar ut ur bolaget



Men enligt analytiker i Norge är bilden långt ifrån ljus. Sedan starten i juni har Flyr byggt upp ett underskott på 650 miljoner norska kronor. Så sent som i torsdags förra veckan gjordes en snabbinhämtning av nytt kapital: 250 miljoner tillfördes kassan genom att flygbolaget gav ut 208 miljoner nya aktier. Det som överraskat marknaden var det faktum att aktierna reades ut, 1,20 kronor i jämförelse med dagskursen i torsdags på 2 kronor. Den senaste kapitalinhämtningen kom också bara tre månader efter att den förra på 242 miljoner hamnade på kontot.



Källa: flygtorget.se

Flygtorget » Flygnyheter » Flygnyheter » Flyr: Fler passagerare men kassan sinar
 
Flyr har väl inte haft den kanonstart som när man är ägare kanske drömmer om.

Mitt i högsäsongen ( i augusti) droppar man åtta linjer från OSL bland annat till Prag, Edinburgh, Thessaloniki, Billund och som om inte skulle vara nog så kommer deras elfte maskin en 737Max en månad försenat från fabriken i Seattle vilket gör att man avbokar 2000 platser i juli

Igår tappade aktien mer än 5%
 
Flyr kommer att inför vintersäsongen permittera personal och ställa hälfen av sina flyg på marken



Källa CHECK-IN.dk






DSC_3370-scaled.jpg




Flyr stiller fly på jorden og hjemsender ansatte - CHECK-IN.dk

Danmarks største medieunivers om luftfart, rejser & turisme


C-I_Icon.png


check-in.dk
 
Det verkar inte se ut att gå allt för bra för FLYR

Idag står aktien i 12 öre, man är i stort behov av 430 miljoner och skapar en krisemission där man säljer aktier för 1 öre styck

Källa E24.no

Jag undrar överlever bolaget om 14 dagar?






da83d912-061c-4ce4-85d5-5172753c9a2b




Flyr vil hente 430 millioner i kriseemisjon

Selskapet tapte 453 millioner kroner i årets tredje kvartal. Nå vil det kriserammede flyselskapet hente penger igjen – og aksjonærene rammes hardt.


favicon-16x16.png


e24.no
 
Flyr hade intäkter på 661 miljoner kronor under Q3 enbart bränslekostnaderna var 331 miljoner under samma period.
 
Flyr informerte mandag morgen Oslo Børs om at selskapet ikke har lyktes med ny finansieringsplan.

Selskapet er dermed i en alvorlig finansiell situasjon, og styret vil vurdere om det finnes alternativer for videre drift.





FLYR-Default_OG_Image.png




Home

Helping airlines and hospitality businesses around the globe improve revenue performance, reduce cost, and modernize their e-commerce experience.


FLYR_ICON_BLK_RGB-1.svg


flyr.com












FLYR NOK 0,0021 | Euronext Live kurser

Stock FLYR AS Common Stock NO0010931900 MERK Euronext Growth Oslo Live Euronext kurser, selskapsmeldinger, sanntid priser, Oslo Børs OBX


favicon.ico


live.euronext.com
 
Lite information om vilka som är de största aktieägarna i Flyr



Källa: FinansAvisen






resize




Flyr-aksjonær: – Det ser litt mørkt ut nå

Nest største eier i Flyr, med 1,65 milliarder aksjer, er bilselger og eiendomsinvestor Stig Otto Nilsen fra Bodø. Han har ikke gitt opp Flyr helt ennå. +


favicon-16x16.png


www.finansavisen.no






Dagens Neringsliv har en artikel om dagens Flyr avgång till Malaga från Oslo






img_-2221340151983592855.jpg




Flyr-piloten med hilsen før avgang: Flight FS1202 til Málaga var dagens siste avgang fra Norge – selskapet vet ikke hva som skjer videre

Her vinker én av pilotene på Flyrs flyvning FS1202 før avgang mandag. Mens styret febrilsk prøver å redde selskapet, skygger kunder unna i frykt for verdiløse billetter.


favicon.ico


www.dn.no
 
Hur många (läs få) flygplan har flyr i drift nu? Verkar vara ett eller möjligtvis två? Ser att bli fler flyg (om finansieringen lyckas) senare i vår
 
AABack2ARN skrev:Hur många (läs få) flygplan har flyr i drift nu? Verkar vara ett eller möjligtvis två? Ser att bli fler flyg (om finansieringen lyckas) senare i vårKlicka för att utvidga...


enligt post nr 24



I løbet af vinteren vil Flyr have en bemanding svarende til fem-seks fly, hvor flåden hidtil har bestået af 12 Boeing 737-fly.
 
Inte oväntat. Kändes som ett konstigt koncept från start.



Iprincip gjorde man en blueprint på alla bolag som tidigare INTE har lyckats till/från Norge, och jag såg egentligen aldrig att de presenterade något unikt som indikerade att det skulle sluta annorlunda för just Flyr.



Mest förbryllad var jag dock över att de bytte linjenät på nära veckobasis. Det var allt från centrumflygplatser till lågkostnadsflygplatser, och reguljärt och charter.



Ibland konkurrerade man på direktlinjer med Ryanair (som Oslo-Bergamo) och ofta erbjöd man även lägre priser på dessa linjer. Tydligen (och inte chockerande) så var deras kostnader inte lägre än Ryanairs.
 
Back
Top