palmen skrev:Undra om det är möjligt att flyga via Europa även om det är långt från närmsta vägen.Klicka för att utvidga...
Varför är det emot reglerna? Att flyga Rio-Houston-Tokyo är väl ungefär lika långt som Rio-Frankfurt-Tokyo?agehall skrev:Tveksamt om Eurobonus skulle tillåta det som en award. Enligt reglerna är det helt klart inte tillåtet, men frågan är om agenterna skulle godkänna det ändå.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Det är 11500 miles mellan Rio och TokyoRio-Houston-Tokyo = 5000+6700=11700 milesRio-Frankfurt-Tokyo = 6200+5500=11700 milesKlicka för att utvidga...
Blir inte bränsletilläggen mycket högre över Atlanten, till skillnad om den längre sträckan sker över amerikanska kontinenten? Eller är det något jag drömt?agehall skrev:Stämmer inte helt, men du har rätt i att det inte är mycket längre att flyga via EU.Klicka för att utvidga...
olo skrev:Blir inte bränsletilläggen mycket högre över Atlanten, till skillnad om den längre sträckan sker över amerikanska kontinenten? Eller är det något jag drömt?Klicka för att utvidga...
Ja, just det. Det hade jag glömt - men framförallt hade jag missat den positiva effekten på awards.agehall skrev:Nja, Brasilien har väl förbjudit bränsletillägg, så det blir samma lika. Se även[Tips] Smart sätt att undvika bränsletillägg på bonusresor (Star Alliance) | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor.Klicka för att utvidga...