Eurobonus kan inte boka platser hittade med Uniteds awardsökning samt Expertflyer

nollbit

New member
Jag försöker boka två platser i business på OZ114 ICN - KIX den 30:e september. Finns platser enligt ExpertFlyer och United, men inte enligt Tallin.



Är det sånahäringa spökavailability man hört talas om? Är det bara ge upp?





oz114-png.55333
 
nollbit skrev:Jag försöker boka två platser i business på OZ114 ICN - KIX den 30:e september. Finns platser enligt ExpertFlyer och United, men inte enligt Tallin.Är det sånahäringa spökavailability man hört talas om? Är det bara ge upp?Visa bifogad bild 55333Klicka för att utvidga...
Hittar inte agenten några biljetter så är det ju väldigt svårt att boka några biljetter. Detta oavsett hur många biljetter du själv ser på Uniteds- eller ANAs hemsida.
 
Golfkillen skrev:Hittar inte agenten några biljetter så är det ju väldigt svårt att boka några biljetter. Detta oavsett hur många biljetter du själv ser på Uniteds- eller ANAs hemsida.Klicka för att utvidga...
Nu kan det ju ändå vara intressant att veta vad det beror på för att i framtiden kunna sålla bort biljetter som ändå inte går att boka och spilla mindre tid.
 
RickardG skrev:Nu kan det ju ändå vara intressant att veta vad det beror på för att i framtiden kunna sålla bort biljetter som ändå inte går att boka och spilla mindre tid.Klicka för att utvidga...
Omöjligt för oss att veta. Blir bara gissningar.
 
JohanA skrev:Omöjligt för oss att veta. Blir bara gissningar.Klicka för att utvidga...


Om vi slutade spekulera i det här forumet skulle ju hälften av diskussionerna dö direkt. Jag fattar att det inte går att boka om agenten inte hittar tillgänglighet, men det är som sagt ändå intressant att veta vad andra har för erfarenheter av diskrepanser mellan EF/ANA/United och Tallins tillgänglighet.
 
nollbit skrev:Om vi slutade spekulera i det här forumet skulle ju hälften av diskussionerna dö direkt. Jag fattar att det inte går att boka om agenten inte hittar tillgänglighet, men det är som sagt ändå intressant att veta vad andra har för erfarenheter av diskrepanser mellan EF/ANA/United och Tallins tillgänglighet.Klicka för att utvidga...
Spekulera är givetvis en sak men att tro att man får rätta svaret är naivt.
 
nollbit skrev:Är det sånahäringa spökavailability man hört talas om? Är det bara ge upp?Klicka för att utvidga...



nollbit skrev:Jag fattar att det inte går att boka om agenten inte hittar tillgänglighetKlicka för att utvidga...
Jag svarade dock på frågan om det var att ge upp. Jag såg ingenstans att du ville spekulera i varför United ibland visar tillgänglighet som inte går att boka via SA.
 
JohanA skrev:Spekulera är givetvis en sak men att tro att man får rätta svaret är naivt.Klicka för att utvidga...


Lyckligtvis har ingen krävt det.




Golfkillen skrev:Jag svarade dock på frågan om det var att ge upp. Jag såg ingenstans att du ville spekulera i varför United ibland visar tillgänglighet som inte går att boka via SA.Klicka för att utvidga...


Jag frågade också om det var spöktillgänglighet jag såg så där finns det ju gott om utrymme att spekulera i vad det beror på.



Den här metadiskussionen är ju dock helt poänglös, så den får vi ju gärna avsluta.
 
JohanA skrev:Omöjligt för oss att veta. Blir bara gissningar.Klicka för att utvidga...
Jag skulle ändå uppskatta feedback från andra medlemmar om t.ex. ofta förekommande problem med married segments för Asiana, eller om många har upplevt att det skiljer sig mellan vad Tallinn kan boka och vad United visar för ett specifikt bolag. Gissningar eller indikationer på ett systematiskt fel kanske, men ändå till viss del användbar information.
 
Jag tror det enkla svaret i detta fall är att Eurobonus inte har tillgång till dessa biljetter men att United har denna tillgång.

Det diskuterades i en annan tråd igår om exakt samma sak där både ANA och United har möjlighet att boka en flight mellan Peking och Auckland, men Eurobonus kan inte boka detta.



En högst spekulativ gissning är att tillgången för Eurbonus på flighter som startar i Asien är betydligt sämre än för de som bokar med United eller ANA miles.



Vad det just beror på kan vi bara spekulera i, såvida ingen sitter på inside info från Eurobonus award tillgänglighet.




RickardG skrev:Jag skulle ändå uppskatta feedback från andra medlemmar om t.ex. ofta förekommande problem med married segments för Asiana, eller om många har upplevt att det skiljer sig mellan vad Tallinn kan boka och vad United visar för ett specifikt bolag. Gissningar eller indikationer på ett systematiskt fel kanske, men ändå till viss del användbar information.Klicka för att utvidga...
På vilket sätt är det ett systematiskt fel? Var ligger felet i att Eurobonus inte kan boka detta?
 
palmen skrev:På vilket sätt är det ett systematiskt fel? Var ligger felet i att Eurobonus inte kan boka detta?Klicka för att utvidga...
Det var ren spekulation, men säg att en viss typ av resor inte går att boka med Eurobonus för att de läggs in systemmässigt på fel sätt. Ser vi ett mönster eller känns det helt och hållet slumpmässigt när dessa situationer uppkommer?
 
RickardG skrev:Det var ren spekulation, men säg att en viss typ av resor inte går att boka med Eurobonus för att de läggs in systemmässigt på fel sätt. Ser vi ett mönster eller känns det helt och hållet slumpmässigt när dessa situationer uppkommer?Klicka för att utvidga...
Du menar att agenten lägger in de fel i bokningen eller att Asiana har lagt upp dom fel i award availability?

Jag har inte sett några mönster, married segment verkar kunna spöka ibland. I övrigt så har jag aldrig haft problem med att det inte går att boka efter att ha tittat på Uniteds sida. Kanske är lite si och så med tillgänglighet på Air China och Asiana för EuroBonus. Det är där det rapporterats problem denna vecka.
 
palmen skrev:Du menar att agenten lägger in de fel i bokningen eller att Asiana har lagt upp dom fel i award availability?Jag har inte sett några mönster, married segment verkar kunna spöka ibland. I övrigt så har jag aldrig haft problem med att det inte går att boka efter att ha tittat på Uniteds sida. Kanske är lite si och så med tillgänglighet på Air China och Asiana för EuroBonus. Det är där det rapporterats problem denna vecka.Klicka för att utvidga...
Tja, vad vet jag, båda möjligheterna är realistiska och det finns säkert fler alternativ. Jag håller annars med, jag har själv aldrig råkat ut för att det jag hittat på United sedan inte gått att boka.
 
Frågan är väl om investory som visas på United.com är dynamiskt, eller om tillgängligheten uppdateras några gånger per dag?



Om vi vänder på frågan: United.com visar dynamisk (realtidsinformation) för de flesta bolag när jag använder denna som bokningsmotor, men inte när SAS är involverat. En flygresa bokat med ett segment på SAS, antigen som SAS flygnummer eller United flygnummer "operated by SAS" blir biljetten aldrig utskriven direkt men det tar mellan 1-24 timmar.



Jag tror en förklaring ligger i en av tre orsaker:

1. Tillgänglighet som visas är inte realtid

2. Tillgänglighet är olika mellan bolag. Mao, några har förtur

3. Married segments för resor med connections
 
Back
Top