Fel vid försökt att boka en avios award

werner0719

New member
Ny här på forumet, försöker boka ARN-JNB men får upp följande när jag bokar en award i business, 330500 avios ?

vad gör jag för fel ?

Utresa Återresa Totalt pris (Including all taxes, fees, and carrier charges)

Outbound . Departs 13:30 on 20 apr from Arlanda (Stockholm). Arrives 07:05 on 21 apr from Johannesburg.

13:30

20 apr

ARN

07:05

21 apr

JNB

Inbound . Departs 19:20 on 30 apr from Johannesburg. Arrives 11:20 on 1 Maj from Arlanda (Stockholm).

19:20

30 apr

JNB

11:20

1 Maj

ARN

330500 Avios + 8,501 SEKMore pricing options(You will see exact cost after you click 'Continue')

Dr. Miles skrev:Hej och välkommen till BusinessClass,@Werner0719!Du nämner inget om antal resenär.Du skriver att resan är i Business class, är det Business class hela vägen?Klicka för att utvidga...
Jag har fått följande antal avios och summa av skatter & bränsletillägg, när jag sökte för 1 person i Business class på British Airways webbsida..

Alla flygningar är med British Airways.

Outbound:

Departs 13:30 on 20 Apr from Arlanda (Stockholm).

Arrives 07:05 on 21 Apr from Johannesburg.

Inbound:

Departs 19:20 on 30 Apr from Johannesburg.

Arrives 11:20 on 1 May from Arlanda (Stockholm).

Total Price (Including all taxes, fees, and carrier charges)

165,250 Avios + 4,250 SEK

Så, antagligen har @Werner0719 sökt för 2 personer i Business class.

@Homer, var det inte så att det blir mindre antal avios samt lägre skatter&bränsletillägg om man flyttar aviosen till IBERIA Plus och boka IBERIA flygningar till Johannesburg?

Dr. Miles skrev:@Homer, var det inte så att det blir mindre antal avios samt lägre skatter&bränsletillägg om man flyttar aviosen till IBERIA Plus och boka IBERIA flygningar till Johannesburg?Klicka för att utvidga...

Skiljer 20.000 Avioser och ca 2.200 kr för en tur/retur off-peak.

stockholm-jnb-jpg.46467

ba-jnb-ny-jpg.46466

Viktigt att notera, skillnader i peak/off-peak datum

Iberia and British Airways 2017 peak and off-peak Avios calendar

Hej

Tack för era svar, självklart hade jag sökt för två personer, dessutom peak :-(

Ska försöka söka på Iberia och off peak

Back