Finnairs första Airbus A350 färdigställs i Toulouse - sätts i trafik till hösten

test

New member
Just nu är Finnairs två första Airbus A350 under tillverkning i Toulouse, och vi har bildbevis! Det rör sig om flygplan nr 18 och 19 i produktionskedjan. Finnair kommer till hösten bli det första europeiska flygbolaget att flyga med världens nyaste passagerarflygplan och det tredje i världen efter Qatar Airways och Vietnam Airlines. Flygplanet kommer…

Higgan skrev:Wow det var nog den fulaste business classen jag sätt på ett bra tag!Klicka för att utvidga...
Inredningen på bilderna är dataanimerad och från augusti 2014, skapad mer än ett år före den första leveransen. Den exakta inredningen och färgsättningen kommer ha ändrats en aning, jag vet att de bl.a. jobbar på en slutgiltig plan för kabinbelysningen (som bokstavligen kan fås i alla tänkbara färger, 14 miljoner någonting om jag minns rätt).

Stolen är dock den som kommer vara, likaså konfigurationen.

Spännande att de kommer flyga inom Europa under tre veckor. Hade varit kul om någon flygning blir ett officiellt/inofficiellt BC-event.

Då var det dags då. Men tycker att det klent med info om på vilja rutter A350:n sätts in. Ser bara Shanghai, nån mer?

Premiär för Finnairs A350 nr 5 ikväll till BKK. Nästa linje att betjänas med A350 bör bara PEK from mån 9 maj.

Back