Flyttad sittplats i Businessclass?

jockes

New member
Har en bokad poängresa från JFK-BRU med Brussel Airlines nästa vecka och fick precis Mail om att dom bytt våra sittplatser.

Vi hade valt 1D och 1F, mittenplatser. Jag och frugan.

Nu hade det bytts till 2c och 2d vilket är mittengång samt högerplats, dvs separerar och bredvid annan passagerare.

Fanns 2 platser på rad 4 vid fönster som vi kunde byta till iaf.

Men nyfiken på varför dom flyttat oss på redan bokade platser och även då till separerade platser när vi är ett par?

Det kanske är plats för spädbarn i krubba på rad 1, och inga lediga platser i mittgången som ”sitter ihop”.

JNH skrev:Det kanske är plats för spädbarn i krubba på rad 1, och inga lediga platser i mittgången som ”sitter ihop”.Klicka för att utvidga...

Japp, antingen det, eller så kom det en betalande HON eller VIP som ville ha platserna.

När vi forskat lite här hemma så är vi nu lite oroliga att Bryssel satt in ett jättegammalt plan på vår flygning.

Enligt konfigurationen när man väljer platser så är det vinklade stolar.

img_4136-jpeg.153203

Och när jag googlar lite hittar jag denna bilden vilket får mig att känna som en liten nedgradering av BC för oss förstagångs flygare i BC.

img_4134-jpeg.153204

Vi har förväntat oss detta

img_4137-jpeg.153205

Ja ni har den kabinen som Lufthansa kör nu innan Allegris.

Det kan du lätt se på 2-2-2 upplägget.

Det var också min första BC upplevelse, och så illa är det inte. Ni kommer ändå ett bautasteg upp från Eco och PremiumEco. Hellre så att ni upplever den nu och nästa gång får ett till snäpp upp.

Uppdatering: nu ser vi att det garanterat är ett United-plan.

5 rader business och den konfigurationen på stolarna.

JockeS skrev:Jag menar att Brussels flight SN502 står att det kör med UA9928 vilket är ett United.Men jag hittar inga bilder från United a330-300 businessclassLänken du skickat visar hur det ser ut när vi välja platserKlicka för att utvidga...
Tvärtemot. UA9928 är codeshare ”Operated as SN502” dvs Brussels Airlines A330.

United äger INGA A330. De säljer biljetter på Brussels plan.

Känns helt plötsligt jätteskönt när du säger att United inte äger några Airbus A330-300.

Dock utan att veta exakt, så känns det lite tråkigt att få åka så gammalt plan med den konfigurationen.

Vi hade hoppats få den nyare

Tack så mycket för att du tog dig tid, Janne

Det är ”pre-första-BC” nerverna. Det har hänt åt många, även mig.

Sitt lugn, nyp dig själv i armen under resan och njut. När man en gång fått uppleva det så är det svårt att resa på annat sätt.

Jannes skrev:Det är ”pre-första-BC” nerverna. Det har hänt åt många, även mig.Sitt lugn, nyp dig själv i armen under resan och njut. När man en gång fått uppleva det så är det svårt att resa på annat sätt.Klicka för att utvidga...
Absolut.

Vi flyger med SAS i BC från ARN till EWR på onsdag

JockeS skrev:Uppdatering: nu ser vi att det garanterat är ett United-plan.5 rader business och den konfigurationen på stolarna.Klicka för att utvidga...
Brussels Airlines har hyrt in gamla Airbus A330-300 från Singapore Airlines som har kvar den gamla inredningen. Flygplanen har Singapores gamla regionala business class-stolar med angle-flat.

45e390ac-476b-435f-8356-e0edbd483f33-jpeg.153214

6adf963e-7f52-4ac4-8c3c-058dbaba93e6-jpeg.153215

Back