firstclass
New member
Vad gäller när man blir försenad pga av att bagagehanteringen maskar på Landvetter?
Businessclass biljett, 32 timmars försening?
Businessclass biljett, 32 timmars försening?
Firstclass skrev:Allt fullbokat dagen före julafton, tyvärr. Det bästa Lufthansa kunde gjort var att inte låta oss åka alls från Göteborg, alternativet att stanna hemma hade varit toppen jämfört med en lång resa för bara några få dagar.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Att bagagelastare är slöa på GOT är nog inte heller Lufthansas ansvar antar jag.Klicka för att utvidga...
thh skrev:Självklart är det lufthansas ansvar att se till så att de har kompetent personal som kan lasta ett plan, annars sparkar man personalen och anställer ny. Oavsett vilket är personalproblem helt inom lufthansas befogenheter att lösa. Jag skulle anta att det finns fall med flygvärdinnor som blivit sjuka och flighter blivit inställda, och jag har svårt att tro att det inte är lufthansas ansvar att ha reserver i beredskap.Klicka för att utvidga...
Faller det inte under flygbolagets ansvar gentemot kund? Sen att de i sin tur kan kräva ersättning från sin underleverantörär ju solklart i detta fall.palmen skrev:Som Nemo skrev, "sjuksrkivningar" eller strejk (kalla det vad man vill) faller inte under LH ansvar.Det är inte LH personal som lastar flygplanet utan det sköts av något ground handling bolag. Spelar ingen roll om det fanns 100 i beredskap om de ändå "strejkar".Klicka för att utvidga...
nota bene skrev:Faller det inte under flygbolagets ansvar gentemot kund? Sen att de i sin tur kan kräva ersättning från sin underleverantörär ju solklart i detta fall.Klicka för att utvidga...
palmen skrev:Ingen aning om hur juridiken ser ut, ungefär som när de körde in en truck i ett flygplan som inte kom iväg, hur ska flygbolaget rå för vad de gör nere på plattan?Och hur planet kunde bli 1h45m sent pga bagagelastare? Vägrade de lasta ur planet när det ankom eller lasta när det skulle iväg, eller varför denna försening?Klicka för att utvidga...
thh skrev:Jag kan tänka mig att strejk inte täcks men sjukskrivningar borde täckas då flygvärdinnor borde bli sjuka ofta nog för att man ska ha ett system för att täcka det. Det är knappast något som händer var hundrade år utan troligen dagligen för LH (som ändå är ett stort bolag)?Klicka för att utvidga...
JoelG skrev:Rest hemåt i business från Buenos Aires till Stockholm via Frankfurt med Lufthansa. I Frankfurt kunde jag se att via att jag hade airtag i min väska att den var vid planet. Sedan verkar det som att de lastar av bagage pga full flygning och så lämnades åtminstone mitt bagage som var märkt med priority tag kvar på Frankfurt.Lufthansa gjorde ett bra jobb genom att de bokade om bagaget redan när jag var i luften men skadan är ju skedd. Detta är min hemresa så någon ersättning från försäkringsbolag osv kommer jag ju inte få.Men, är det någon annan här som drivit ett case för att få goodwillersättning när Lufthansa aktivt tagit ut och lämnat business class bagage istället för economy bagage först. Såklart jag vill alla bagage ska komma fram men tänker ändå att är det några bagage som bör vara kvar är business classresenärers bagage.Klicka för att utvidga...