Senaste nytt

Fråga om inställd connection som är biljetterad genom China Eastern

Mina föräldrar har råkat ut för lite trubbel på resan. De reser PVG-AMS (China Eastern) och därefter AMS-CPH med SAS. SAS-flighten har blivit canceled och automatiskt ombokningsförslag kom, men då kommer de inte fram förrän 48h senare (!). Biljetten är köpt genom resebyrå och biljetten är biljetterad genom China Eastern.

Ringt SAS och de kan inte ändra till ett tidigare flight då biljetten är biljetterad hos China Eastern. Och China Eastern är ju inte så enkla att få tag på. De är i skrivande stund påväg till SAS-helpdesk på AMS, men finns det något annat att tänka på eller som man borde göra? Tacksam för svar!

Är väl ett allmänt kaos på AMS så skulle inte varit så hoppfull om snabbare alternativ via AMS. China Eastern flyger ju numera till rätt många europeiska hubar så kan de boka till en alternativ hade det kanske varit bäst. Även direkt till CPH från PVG men inte alla dagar dock.

Mina föräldrar har råkat ut för lite trubbel på resan. De reser PVG-AMS (China Eastern) och därefter AMS-CPH med SAS. SAS-flighten har blivit canceled och automatiskt ombokningsförslag kom, men då kommer de inte fram förrän 48h senare (!). Biljetten är köpt genom resebyrå och biljetten är biljetterad genom China Eastern.

Ringt SAS och de kan inte ändra till ett tidigare flight då biljetten är biljetterad hos China Eastern. Och China Eastern är ju inte så enkla att få tag på. De är i skrivande stund påväg till SAS-helpdesk på AMS, men finns det något annat att tänka på eller som man borde göra? Tacksam för svar!
Dags för resebyrån att bekänna färg.

Kontakta resebyrån och be om hjälp,
det är deras jobb!
Åtminstone om det en resebyrå värd namnet. Heter resebyrån typ billigaflygresor.no så skulle jag skruva ner förväntningarna och bli glad om man ens får komma hem :)

Är väl ett allmänt kaos på AMS så skulle inte varit så hoppfull om snabbare alternativ via AMS. China Eastern flyger ju numera till rätt många europeiska hubar så kan de boka till en alternativ hade det kanske varit bäst. Även direkt till CPH från PVG men inte alla dagar dock.

Glömde tillägga att de numera är fast på AMS…

Är dom på väg till sas helpdesk på AMS, så är dom nog redan i Holland och det är nog svårt att komma där ifrån. Nu minns jag inte AMS men om det inte är en Sky team hjälp desk utan en sas, så kanske China Eastern har en egen kundtjänst på plats???

PS henke han före, jag skriver för långsamt

Ta tåg till Bryssel och köp separata biljett där ifrån om vädret kanske är bättre där. Blir ju en försäkringsfråga efteråt med ersättning i så fall från reseförsäkring.

Vara fast på AMS just nu är nog allt annat än roligt och svårt få hjälp överlag.

Toppen