Tack, det är inte lika tydligt när jag läser på de svenska sidorna. Kanske lika bra att köra på en om jag inte har redan.WF789 skrev:Norske helsemyndigheter anbefaler vaksinen for alle reiser i Etiopia, så det finnes tydeligvis der.De skriver også at vaksinekrav også kan oppstå ved mellomlandinger. (Uten å nevne noen land)Klicka för att utvidga...
tack, har varit så när jag mellanlandat där till andra länder men vet inte om jag vågar chansa. Kan det skada att ha vaccin mot gula febern?Senator skrev:Nu är det här väldigt gammal information, men i 2012 åkte jag till SEZ via ADD. Jag var vaccinerad men inte mina två medresenärer. Det gick utan problem.Klicka för att utvidga...
Johanna skrev:tack, har varit så när jag mellanlandat där till andra länder men vet inte om jag vågar chansa. Kan det skada att ha vaccin mot gula febern?Klicka för att utvidga...
tack, så är det säkert då den inte är så vanlig. Men nog dyrare om jag inte släpps in pga avsaknad. Blir nog en spruta ändåResenärenLars skrev:Det är inget som skadar i sig, förutom att det är ett ganska dyrt vaccin vad jag minns. Så det skadar kanske plånboken.Klicka för att utvidga...
Lika bra att ta för att undvika tråkigheter. När vi reste runt i Sydamerika 2019 så krävdes Gula febern-vaccin om man anlände från annat land i Sydamerika.Johanna skrev:tack, så är det säkert då den inte är så vanlig. Men nog dyrare om jag inte släpps in pga avsaknad. Blir nog en spruta ändåKlicka för att utvidga...
Mr Basic skrev:Lika bra att ta för att undvika tråkigheter. När vi reste runt i Sydamerika 2019 så krävdes Gula febern-vaccin om man anlände från annat land i Sydamerika.Tror du det kollades ngn gång? Dock värt det då man slapp ev krångel och sedan är det ju life long.Klicka för att utvidga...
ARN-LHR-BOG-SCL inget krav på vaccin (då vi kom från Europa och endast hade transfer i BOG).Mikeswe skrev:Ett tillägg till ovan och av egen erfarenhet så kollas detta iallafall ibland på flyg mellan Brasilien - Colombia, Chile - Colombia och sjövägen på internationella fartyg till både Mexico (Veracruz, Coatzacoalcos) och Chile (typ Iquique och Antofogasta) ..Blivit kollad på Sao Paulo och ankomst i ovannämnad hamnar och ett par till platser. I vissa länder i sydamerika gör man definitivt rätt i att ha gula febern om man ämnar resa runt en del. Kollas väldigt sällan men hände ibland när man bodde och reste runt där 2014-2020.Ett par gånger med flyg FRA-GRU-BOG, så ropades just jag upp (ifrån europa) upp vid gate i GRU och krävdes på bevis på gula febern innan ombordstigning men inte min resepartner på samma biljett som var ifrån Colombia eller någon av de andra 100 brassarna.. man hade tur att man hittade den gula boken då.Klicka för att utvidga...
Mr Basic skrev:ARN-LHR-BOG-SCL inget krav på vaccin (då vi kom från Europa och endast hade transfer i BOG).SCL-MVD krav men kollades ej.Montevideo-Buenos Aires (med båt) krav men kollades ejEZE-BOG krav men kollades ejEdit. Känns som givet att ta vaccinet (även om det gäller ADD-SEZ).Klicka för att utvidga...
Required VaccinationsThere is no risk of yellow fever in Seychelles. The government of Seychelles requires proof of yellow fever vaccination from travellers 1 year of age or older who are arriving from a country with risk of yellow fever,including transit in an airport located in a country with risk of yellow fever. For further information on this recommendation, please visit the CDCYellow Fever Advice.Klicka för att utvidga...
Verkar stämma bra med 12 timmar transferE.K skrev:När det gäller transfer som i detta fallet Addis Ababa och att Etiopien tillhör områden med gula febern så finns det faktiskt en tidsgräns.Vill minnas att den gränsen var på 12 timmar.Kommer inte ihåg om jag läste det på Timatec eller Ethiopians hemsida eller landet jag sökte visum till.Många flyg landar tidigt på morgonen och anslutningen gick närmare midnatt och transfer hotell ingår i alla Ethiopian biljetter med lång transfer.Klicka för att utvidga...
E.K skrev:När det gäller transfer som i detta fallet Addis Ababa och att Etiopien tillhör områden med gula febern så finns det faktiskt en tidsgräns.Vill minnas att den gränsen var på 12 timmar.Kommer inte ihåg om jag läste det på Timatec eller Ethiopians hemsida eller landet jag sökte visum till.Klicka för att utvidga...
Mikael Hammarbäck skrev:Verkar stämma bra med 12 timmar transferHealth – Seychelles Ministry of Foreign Affairs and Tourism – Department of TourismKlicka för att utvidga...