Hilton eller Doubletree i Barcelona

Jag tycker Diagonal Mar håller bra standard. Positiva är loungen med utbud, bra Executive Rum, och bra pool. Nackdelen är läget som innebär långa promenader, tvärbanan eller taxi samt att loungen är rätt full vid vissa tider.

Det andra Hilton är lite tråkigt. DoubleTree är nytt för Hilton, jag inte provat detta..

Har provat DoubleTree och tyckte det var bra. Jättebra läge med Passeig De Gratia precis utanför. Fick dock inte någon uppgradering som Gold men bra service och god frukost.

Hade en natt på DoubleTree Alexandra Barcelona förra månaden och läget var riktigt bra, med bra service och ett trevligt rum med balkong. Jag tror att Hilton ger en bättre upplevelse om inte ett centraltläge är prioritet.

Hej! Jag har en vistelse på 5 nätter i Augusti. Skulle ni välja Diagonal Mar eller Doubletree om ni aldrig varit i Barcelona tidigare?

Jag åker tillsammans med min flickvän. Vi har tänkt att turista och bada, en ganska avslappnad semester.

Upplever att DOUBLETREE ligger mer centralt, om ni skall ut på kvällarna o.s.v. Var vaksam för ficktjuvar!

En arbetskamrat blev ficktjuvad och på väg till polisen för att göra anmälan blev hans hustru utsatt för ficktjuvar.

Bumpar denna tråd.

Har 2 nätter i Barcelona i maj, bokade in mig på Hilton Barcelona. Såhär i efterhand, har Doubletree bättre läge?

Not: Aldrig tidigare varit i Barcelona

MrDollar skrev:Bumpar denna tråd.Har 2 nätter i Barcelona i maj, bokade in mig på Hilton Barcelona. Såhär i efterhand, har Doubletree bättre läge?Not: Aldrig tidigare varit i BarcelonaKlicka för att utvidga...

Mitt tips är att hålla sig ifrån Hilton. Det är katastrof dåligt ....

Tycker att Hilton Diagonal Mar nära stranden är bättte än Hilton inne i stan. Trevligare lounge samt bra poolområde. Ej prövat DoubleTree

Har provat DT Barcelona och tyckte det var helt OK, hyfsat läge för mitt besök och bra frukost

Har bott på Hilton Diagonal Mar flera gånger och har ytterligare en bokning i höst. Bra lounge med en fin terass. Trevligt att kunna sitta ute vid fina höstkvällar. Tunnelbana och bussar alldeles i närheten och mindre än fem minuter till strandpromenaden som går till Barceloneta. En härlig promenad på förmiddagen och en god lunch med skaldjur i Barceloneta är en favorit.

Håller med om Diagonal Mar, trevligt hotell med bra recognition för min del när jag var HHG.

MrDollar skrev:Bumpar denna tråd.Har 2 nätter i Barcelona i maj, bokade in mig på Hilton Barcelona. Såhär i efterhand, har Doubletree bättre läge?Not: Aldrig tidigare varit i BarcelonaKlicka för att utvidga...

EBGGOT skrev:Mitt tips är att hålla sig ifrån Hilton. Det är katastrof dåligt ....Klicka för att utvidga...

Nu vet jag inte Hilton som är katastrof dåligt.

Har bott på Hilton i stan, tycker det är bra, läget kanske inte är det bästa om man vill vara mitt i smeten, ca 10 € med taxi från smeten.

090034208 skrev:Tycker att Hilton Diagonal Mar nära stranden är bättte än Hilton inne i stan. Trevligare lounge samt bra poolområde. Ej prövat DoubleTreeKlicka för att utvidga...
Double Tree är ett Curio numera, vet inte vad som skiljer de olika varumärkena.

Bodde några nätter Diagonal med barnbarn i somras. Som sagts trevligt bra service uppgraderade så barnbarnet fick anslutande konferensrum med frukt o h godis för sig själv. Lycka !

Nackdelen var poolen som drivs i privat regi och var mer discoclub än swiminngpool.

Passa på atta nämna BW hotellet nära Doubletree Prisvärt och ett av de absolut bästa BWhotell vi bott på

Back