Jag brukar få det inom en vecka. Obs om du bara avbokar en returen av bokningen så behöver du göra kvarstående utresa först innan du får återbetalning.GOT-XXX skrev:Avbokade en en Plus Pro bokning den 8 juni och väntar fortfarande på att återbetalningen ska komma in på mitt SAS Mastercard. Någon med erfarenhet av hur lång tid det kan ta?Klicka för att utvidga...
Samma situation här och just en avbokning gjord den 8 juni. Seb kort bekräftade idag att de ej fått pengar och pekar på SAS. Reklamation gjord. Ping pong ping pong!GOT-XXX skrev:Avbokade hela resan, så det borde inte vara något problem. Har alltid också tidigare fått pengarna inom en vecka, men nu har det alltså gått två veckor. Har skickat ett meddelande till kortutgivaren eftersom det är vad SAS skriver att man ska göra om pengarna inte kommit fram inom 5 arbetsdagar.Klicka för att utvidga...
Fick också bekräftat av SEB att de inte kan se någon återbetalning. Kontaktade SAS-kundtjänst som skulle skicka vidare ärendet till ansvarig avdelning.Vera skrev:Samma situation här och just en avbokning gjord den 8 juni. Seb kort bekräftade idag att de ej fått pengar och pekar på SAS. Reklamation gjord. Ping pong ping pong!Klicka för att utvidga...
Precis samma case hos mig. Avbokning 8/6. Bokat med SAS Mastercard.GOT-XXX skrev:Fick också bekräftat av SEB att de inte kan se någon återbetalning. Kontaktade SAS-kundtjänst som skulle skicka vidare ärendet till ansvarig avdelning.Klicka för att utvidga...
A380 skrev:Precis samma case hos mig. Avbokning 8/6. Bokat med SAS Mastercard.Enligt SAS har dom gjort utbetalning och mailade kvitto på det.Enligt kortservice på SEB har dom inte sett röken av återbetalning.Ringde SAS igen som skulle skicka ärendet till backoffice.Klicka för att utvidga...
Samma här och så klart måste SAS kunna ”bevisa” banktransfer til det kort de återbetalat men det är dock ej mitt. Refund notice är inget sådant bevis alls!A380 skrev:Precis samma case hos mig. Avbokning 8/6. Bokat med SAS Mastercard.Enligt SAS har dom gjort utbetalning och mailade kvitto på det.Enligt kortservice på SEB har dom inte sett röken av återbetalning.Ringde SAS igen som skulle skicka ärendet till backoffice.Klicka för att utvidga...
Ja vi är uppenbarligen flera. Vet inte om det är helautomatiserad process eller manuell hantering men någonstans borde det slagit fel i systemen! Enbart detta datum en söndag eller flera tillfällen. Bra att bevaka i alla fall nuGOT-XXX skrev:Fick också bekräftat av SEB att de inte kan se någon återbetalning. Kontaktade SAS-kundtjänst som skulle skicka vidare ärendet till ansvarig avdelning.Klicka för att utvidga...
Såg också att min återbetalning kommit!GOT-XXX skrev:Nu såg jag precis att min återbetalning kom!Klicka för att utvidga...
Även min har dykt upp! Hos vem problemet låg lär man aldrig bli varse men garanterat någon systemuppdatering och fil som inte gick som den skulle…Har dock mina aningar då en annan transaktion var puts veck som nu plötsligt även den har återuppstått Inatt.A380 skrev:Såg också att min återbetalning kommit!Klicka för att utvidga...