Senaste nytt

Ingen tillgång till Lufthansa Senator lounge Heathrow för SAS

sweflyer

Medlem
På Heathrow igår fick jag för fårsta gången inte någon tillång till Senator lounge som Eurobonus Gold. Det är tydligen bara business som gäller för SAS-passagerare nu. Vet inte att jag hört detta kommunicerats. Någon som vet om det gäller generellt för alla flygplatser där SAS använder Lufthansa-lounger?

Möjigen kan jag tänka mig att det kunde ha att göra med att SAS inte längre har någon Gold lunge. Då har man inget extra att erbjuda LH-gruppens passagerare, och med det får man inget extra för sina egna?

På Heathrow igår fick jag för fårsta gången inte någon tillång till Senator lounge som Eurobonus Gold. Det är tydligen bara business som gäller för SAS-passagerare nu. Vet inte att jag hört detta kommunicerats. Någon som vet om det gäller generellt för alla flygplatser där SAS använder Lufthansa-lounger?

Möjigen kan jag tänka mig att det kunde ha att göra med att SAS inte längre har någon Gold lunge. Då har man inget extra att erbjuda LH-gruppens passagerare, och med det får man inget extra för sina egna?
Tillgång till Senator-delen ströps någon gång i höstas, tror jag. Kan vara att det sammanföll med borttagning av Guld-delen på SAS.

Hur funkade M&M/LH accessen på SAS-hubarna innan bytet, samma princip som SAS?

Det sammanföll med 1/10 när man införde business och slog ihop loungerna. Inte läst något officiellt om det på något sätt, mer än att vi spekulerat här och på andra ställen om att det är som Jannes säger.

Okej, medger absolut att mina erfarenheter är LHR-specifika, så intressant att det inte är harmoniserat!

Ja, jag minns att detta rapporterades i en annan tråd redan för några månader sedan. Efter ett visst detektivarbete hittade jag inläggen kring detta. De gömde sig i en tråd som inte hade den mest uppenbara rubriken.

Toppen