Jacob skrev:Observera dock att du måste byta terminal på Heathrow. SAS använder terminal 3 och Asiana terminal 1.Klicka för att utvidga...
Interline avtal eller inte så har jag stött på att det inte gått att checka in baggaget hela vägen med bolag inom Star Alliance. Detta ledde i vintras till att jag var tvungen att hämta ut baggaget och vänta ett par timmar på att Turkish incheckningsdiskar skulle öppna i Beijing, tid jag egentligen hade tänkt spendera i loungen.agehall skrev:Är det någon kombination av de stora bolagen (läs: "de som är med i en allians") som inte har interline-avtal?Klicka för att utvidga...
Mikael skrev:Interline avtal eller inte så har jag stött på att det inte gått att checka in baggaget hela vägen med bolag inom Star Alliance. Detta ledde i vintras till att jag var tvungen att hämta ut baggaget och vänta ett par timmar på att Turkish incheckningsdiskar skulle öppna i Beijing, tid jag egentligen hade tänkt spendera i loungen.Klicka för att utvidga...
Randy Marsh skrev:Var bokade du den resan? När jag kollar sas.se får jag bara upp ARN - CPH - PEK - ICN som alternativ. Ska antagligen till Sydkorea själv nån gång i höst och skulle gärna prova på Asiana, har hört mycket bra om dem.Jag räknar i alla fall med att du inte har bokat resan på Asianas egen hemsida, för den måste vara bland deabsolutsämsta i hela flygbranschen! SAS hemsida är ett tekniskt underverk i jämförelseKlicka för att utvidga...
agehall skrev:Fast beror inte det på att det är allmänt svårt att få bagage vidareskickat inrikes i Kina? Det är ju ungefär samma sak som att du alltid måste ta ut bagaget på första stället du kommer till i USA. Dock kan man oftast checka in det igen med en gång, men ändå.Klicka för att utvidga...
På utresan är det inte så mycket att välja på. Du kommer inte in i loungerna i terminal 3 och i terminal 1 finns bara Star Alliance loungen kvar då jag misstänker att den trevliga bmi loungen inte längre är ett alternativ.Mikael skrev:Jag noterade de i mina efterforskningar. Håller på och lägger upp en minutiös plan för att hinna med samtliga Star Alliance lounger på LHR.En förutsättning för detta var att jag inte behöver checka in baggaget igen i London.Klicka för att utvidga...
Aha, det förklarar saken. SAS vill ju naturligtvis sälja biljetter till sina egna flighter, även om det innebär en sämre rutt med en extra mellanlandning i Kina.Mikael skrev:Den är bokad med US Airways Dividend miles, en bonusresa med andra ord.Asianas hemsida är ingen höjdare, men jag tror själva flygupplevelsen är desto bättreKlicka för att utvidga...
Mikael skrev:Japp, men detta var på väg ut, och då (tycker jag) borde det funka.Klicka för att utvidga...
Jacob skrev:På utresan är det inte så mycket att välja på. Du kommer inte in i loungerna i terminal 3 och i terminal 1 finns bara Star Alliance loungen kvar då jag misstänker att den trevliga bmi loungen inte längre är ett alternativ.Klicka för att utvidga...
I terminal 3 separeras ankommande och avgående passagerare. När du landar från Stockholm följer du skyltarna mot flight connections och hamnar i källaren där du tar en buss till terminal 1.Mikael skrev:Jag trodde att guldkortet skulle ge möjlighet att prova olika lounger. Är det pga terminal-bytet jag inte har tillgång till lounge i terminal 3?Klicka för att utvidga...