Kampanjer på hyrbilar till eurobonus

renato

New member
Hej

Detta var länge sen jag gjorde men ska börja jaga i veckan.

Jag tänkte hyra en bil och undrar om det finns bra kampanjer ute, jag är mest intresserad av det som genererar eurobonus.

Var medveten om att det är långt ifrån att det är smärtfritt att dra in poängen och i många fall blir det inga poäng alls och du bara bollas mellan olika avdelningar där ingen tar ansvar.

Tack för detta. Jag valde faktiskt Avis, sjukt bra pris, skiljde sig typ 150-250% kontra hertz och sixt. Fick trippla uppgraderingar med Avis. Brukar bara få 2. Plus att jag fick poäng.

Hertz har nog tappat det.

Någon som har samma problem som jag med att boka Hertz via sas-portalen?

Jag noterade att min bokning för idag var borta. Går igenom mail-korgen och noterar då att bokningen till idag inte finns där. Trodde först att jag hade missat att boka, men när jag nu gick in och bokade en bil lite längre fram i tiden märker jag att processen går igenom till 100% på sas-portelen men det kommer ingen bekräftelse från Hertz. Kollar jag på hertz.se ser jag att bokningarna går helt enkelt inte in.

intuition skrev:Någon som har samma problem som jag med att boka Hertz via sas-portalen?Jag noterade att min bokning för idag var borta. Går igenom mail-korgen och noterar då att bokningen till idag inte finns där. Trodde först att jag hade missat att boka, men när jag nu gick in och bokade en bil lite längre fram i tiden märker jag att processen går igenom till 100% på sas-portelen men det kommer ingen bekräftelse från Hertz. Kollar jag på hertz.se ser jag att bokningarna går helt enkelt inte in.Klicka för att utvidga...
Jag har bokat 2 veckor sedan via SAS, bokning existerar och har SAS GOLD etc noterat i CDP. Så ifall det är nåt som gäller alla, så är det nyare än så. När gjorde du din första bokning?

Den som "försvann" (alt jag klantade till det) gjordes för ca 2 veckor sedan. Sedan gjorde jag en till i dag som definitivt inte gick in på Hertz.

Jag bokade idag, han ej fått någon mejl. Bara en snabb bekräftelse på sidan då jag bokade. Har ingen aning om vilket boknings-ID jag har

Jag har lärt mig ta ett skärmdump på bekräftelse sidan när jag bokar genom SAS sidan (som drivs av Melli). Där syns boknings nummer och antalet poäng man ska få.

airac skrev:Jag har lärt mig ta ett skärmdump på bekräftelse sidan när jag bokar genom SAS sidan (som drivs av Melli). Där syns boknings nummer och antalet poäng man ska få.Klicka för att utvidga...
Jepp, brukar göra så. Sen svarar jag på bokningsbekräftelsen, ändrar mottagaren till mig själv och så mailar jag skärmdumpen till mig själv.

Kan omöjligt hålla ordning annars. =)

Hmm, bokningen jag gjorde i dag tog jag skärmdump på, men inte i sista steget. Där stod det att bokningen var klar och jag noterade att poängen var som i min skärmdumpt men såg inget inget bokningsnummer. Texten (om jag minns rätt) var "dina bokningsdetaljer är mailade till dig". Och sådan bekräftelse kom aldrig.

Kan man få tag på det på något sätt i efterhand, eller?

intuition skrev:Hmm, bokningen jag gjorde i dag tog jag skärmdump på, men inte i sista steget. Där stod det att bokningen var klar och jag noterade att poängen var som i min skärmdumpt men såg inget inget bokningsnummer. Texten (om jag minns rätt) var "dina bokningsdetaljer är mailade till dig". Och sådan bekräftelse kom aldrig.Kan man få tag på det på något sätt i efterhand, eller?Klicka för att utvidga...
Jag har haft bäst lycka med kontakt med reservations på hyrbilsföretaget. De kan leta upp på station, datum och namn. Har behövt göra så både hos Hertz och Europcar.

Lånar denna tråd. Ska boka hyrbil i Europa till sommaren och kommer korsa landsgränser. När man bokar direkt hos uthyrningsföretaget kan man lägga till "cross-border driving" men denna möjlighet finns inte när man bokar via SAS/Eurobonusdeal. Har någon erfarenhet av att lägga till detta sen, på plats?

airac skrev:Jag har haft bäst lycka med kontakt med reservations på hyrbilsföretaget. De kan leta upp på station, datum och namn. Har behövt göra så både hos Hertz och Europcar.Klicka för att utvidga...
Mitt lokala Hertz-kontor var extremt service-villigt och hittade bokningen.

Kopierar in din post från en annan tråd också!

airac skrev:Främsta nyhet inom level point runs är väl att bio biljetter försvinner efter 30e september. Så vill man köra en run utan att blanda in SAS långlinjer, så blir det svårare därefter. Då bortser jag ifrån att vi inte vet än hur SAS business på shorthaul kommer att prissättas, men billigare lär det inte bli. Jag tror att vi får skapa en ny tråd med tips om billiga hyrbilar under nivåpoäng kampanjer. Blir lite som på Avis 10k tiden fast att man tar ut 5 hyrbilar på en helg från Bromma flygplats för att maxa nivåpoäng.Klicka för att utvidga...
Där är just nu 1000 nivåpoäng på korta hyror på Hertz åtminstone. Men jag ser också att priserna gått i taket. Biltypen jag brukar hyra på helger är upp 65%, med det kanske är säsong som påverkar.

Vi behöver definitivt en tipstråd på hyrbilar, kanske denna tråden kan vakna till liv?

Brukar nästan alltid hyra via Avis, men denna gången har det blivit en hyra hos Sixt.

Är EBG och matchat mot Sixt Platinum (?), samt att jag bokat via EB-portalen. Någon som vet om det ingår gratis extraförare? Sökt men ej funnit.

Jag vet ju att det ingår hos Avis, och tror också att det gör det hos Hertz.

Anton Clausén skrev:Europcar har nu också börjat erbjuda eurobonuspoäng på sina hyror. Tjäna 9 poäng per spenderad euro. Minimum är 500poäng per hyra.Klicka för att utvidga...
Intressant, även utan kampanj! 200€ hyra = 1800bonuspoäng och 900 nivåpoäng?

Och hyr man under kampanjen så dubblas/tripplas intjäningen? 500€ hyra x 3 = 13500 bonus och 6750 nivåpoäng?

Dock säger hemsidan 6 poäng per €:

1744716908251-png.164029

Är 9p/€ också en kampanjgrej? Mina valda datum faller mellan kampanjens datum...

Back