KLM öppnar linje till Växjö i vår. Vem blir först att flyga Linköping-Amsterdam-Växjö?
Live: Hit flyger du från Växjö flygplats - Smålandsposten
Live: Hit flyger du från Växjö flygplats - Smålandsposten
Mest för att det är en kul grej att flyga "inrikes Sverige" via Amsterdam.Fredrik skrev:Kul för Växjö.Jag ser inte var Linköping kommer in i det hela även om jag känner till att KLM flyger dit. Jag flög Växjö-Linköping-Prag med Czech Airlines häromåret men det här är väl en direktrutt till kontinenten?Klicka för att utvidga...
anjak skrev:KLM öppnar linje till Växjö i vår. Vem blir först att flyga Linköping-Amsterdam-Växjö?Live: Hit flyger du från Växjö flygplats - SmålandspostenKlicka för att utvidga...
Tonton skrev:Först blir@jerixonKlicka för att utvidga...
Dr. Miles skrev:Tidtabell: fr o m 2018-MAY-14......7KL1087Amsterdam AMS 09:45 - Växjö VXO 11:20 E751234567KL1089Amsterdam AMS 12:00 - Växjö VXO 13:35 E75.....6.KL1091Amsterdam AMS 16:05 - Växjö VXO 17:40 E75......7KL1088Växjö VXO 11:50 - Amsterdam AMS 13:35 E751234567KL1090Växjö VXO 14:05 - Amsterdam AMS 15:50 E75.....6.KL1092Växjö VXO 18:10 - Amsterdam AMS 19:55 E75KLM plans Vaxjo launch in May 2018 :: RoutesonlineKlicka för att utvidga...
Alf skrev:Drar man ner är det illavarslande och brukar för det mesta sluta illa.Jämför man då med Linköping så har man där ökat på i små portioner för att få till ett riktigt bra utbud med upp till 3 turer om dagen. Det är inte illa och dessutom flyger man med mycket bekväma och bra flygplan. Nu är ju upptagningsområdet i Linköping betydligt folkrikare än Växjö.Klicka för att utvidga...
Tonton skrev:Vad finns det för större företag inom upptagningsområdet i Växjö? Just de större företagen är ju en stor anledning till att KLM går så bra i Linköping.Klicka för att utvidga...
Har hört talas om ett företag som heter IKEA med säte en timme från Växjö. Skämt åsido, Kronoberg har ju en hel del företag av hygglig size verksamma på exportmarknader. Men det gäller ju att få dessa att bryta invant mönster (sannolikt Kastrup) - inte lätt utan en bra produkt.Tonton skrev:Vad finns det för större företag inom upptagningsområdet i Växjö? Just de större företagen är ju en stor anledning till att KLM går så bra i Linköping.Klicka för att utvidga...
Jag fick uppfattningen att IKEA flyttade merparten av sin centrala administration från Helsingborg till kontorshuset bakom varuhuset i Malmö, Svågertorp, just för närheten till Kastrup.Agö skrev:Har hört talas om ett företag som heter IKEA med säte en timme från Växjö. Skämt åsido...Klicka för att utvidga...
Absolut. Så är det. Jag har dock flera bekanta med placering i Älmhult som flyger frekvent.Berglund skrev:Jag fick uppfattningen att IKEA flyttade merparten av sin centrala administration från Helsingborg till kontorshuset bakom varuhuset i Malmö, Svågertorp, just för närheten till Kastrup.Klicka för att utvidga...
Agö skrev:Absolut. Så är det. Jag har dock flera bekanta med placering i Älmhult som flyger frekvent.Klicka för att utvidga...