Kort connection på VIE (wien)

juancarlos

New member
Har en genomgående biljett från Düsseldorf till Stockholm via Wien med Austrian (bokad på Austrian hemsida). Sitter i detta nu i Senator Loungen och ser att praktiskt taget alla avgångar från Düsseldorf är försenade. Hade från början bara 20 min på att byta plan i Wien. Hur går jag tillväga om jag missar min connection? Är det Austrian som ordnar med Ombokning och potentiellt boende? Tack på förhand för all hjälp
 
Juancarlos skrev:Har en genomgående biljett från Düsseldorf till Stockholm via Wien med Austrian (bokad på Austrian hemsida). Sitter i detta nu i Senator Loungen och ser att praktiskt taget alla avgångar från Düsseldorf är försenade. Hade från början bara 20 min på att byta plan i Wien. Hur går jag tillväga om jag missar min connection? Är det Austrian som ordnar med Ombokning och potentiellt boende? Tack på förhand för all hjälpKlicka för att utvidga...
Det bolag som orsakat din försening ska hjälpa dig. Det framgår inte av ditt inlägg, men prata med Austrians servicedisk i Wien om det är Austrian på första sträckan.
 
@ekf Tack för snabbt svar. Det är Austrian (os) på alla sträckor Dus-Vie-Arn. Då snackar jag med Austrians sevicedesk om jag blir försenad. Är det nån som vet vart austrians servicedesk ligger på VIE och hur länge de brukar ha öppet? Tack igen
 
Juancarlos skrev:@ekfTack för snabbt svar. Det är Austrian (os) på alla sträckor Dus-Vie-Arn. Då snackar jag med Austrians sevicedesk om jag blir försenad. Är det nån som vet vart austrians servicedesk ligger på VIE och hur länge de brukar ha öppet? Tack igenKlicka för att utvidga...
Jag har blivit hjälp i loungen och vid gate.



Så testa något av alternativen om du inte hittar servicedesken. Som jag inte vet var den är.
 
Jag tolkar som att du sitter på DUS och väntar avgång? Jag skulle vara proaktiv och redan där gå fråga om de tror ditt plan kommer hinna iväg i tid, och du med nästa leg. Ifall du kommer fram till VIE och inte hinner, så kontaktar du OS.
 
zippan skrev:Jag har blivit hjälp i loungen och vid gate.Så testa något av alternativen om du inte hittar servicedesken. Som jag inte vet var den är.Klicka för att utvidga...
Räkna inte med loungen. Jag försökte där i vintras och fick då beskedet att de "inte längre kan göra det". Kunde förut men inte längre.



Service centret låg ute i piren jag landade på, på vägen in mot lounger och liknande. Kommer inte ihåg vilken gate det var.
 
Uppdatering: när jag landade 5min efter utsatt tid, bussgate på plattan så stod en vänlig tjej och väntade på mig med bil och körde mig till nästa plan. Snyggt jobbat Austrian. Skojade och sa till henne att jag faktiskt inte flyger första klass eller är HON än även om jag samlar Miles & More. Nu sitter jag på nästa flyg.

img_2253-jpeg.143131


img_2251-jpeg.143132


img_2252-jpeg.143133
 
Hellre det än mat, logi och 250eur ersättning pga missade flyg. Snyggt skött oavsett!
 
mha321 skrev:Räkna inte med loungen. Jag försökte där i vintras och fick då beskedet att de "inte längre kan göra det". Kunde förut men inte längre.Klicka för att utvidga...
Åfan. Inte samma flygplats eller bolag, men samma grupp. Jag såg det hända på MUC i Senator K-gate i förrgår, med LH.
 
Back
Top