Krävs förskottsbetalning för alla rum på Park Inn Frankfurt Airport?

Om du väljer "Ej garanterat" så slipper du nog mata in CC. Men då måste du dyka upp före 18 (eller vad det nu är) för att vara säker på att du ska ha ett rum.

Annars anger du bara dina CC-uppgifter och så dras pengarna vid utcheckning. Det är ju bara en garanti, så att du inte bokar upp en massa rum och sedan inte dyker upp...

Men vad är problemet? Det här är näst intill standard skulle jag säga. 9/10 av mina hotellbokningar kräver att man lämnar ett kreditkort som garanti ifall man inte tänker dyka upp före en viss tid.

Har du aldrig råkat ut för det tidigare?

agehall skrev:Men vad är problemet? Det här är näst intill standard skulle jag säga. 9/10 av mina hotellbokningar kräver att man lämnar ett kreditkort som garanti ifall man inte tänker dyka upp före en viss tid.Har du aldrig råkat ut för det tidigare?Klicka för att utvidga...

Nej, det är inte det!

Titta på knappen längst ner till höger i bilden. Där brukar det stå "Bekräfta bokning". Det gör det på alla andra hotell jag bokat och har även gjort det här innan. Nu står det ju "Boka nu - förskottsbetalning", trots att texten upplyser om att det är garanti med kreditkort.

Samma står det på engelska "Subject to payment".

Jag vill inte råka ut för att pengarna dras nu genast pga detta.

EDIT: Bokade just nu två andra hotellvistelser, i Stockholm, och där fungerade det som vanligt. Garanti med kreditkort och på knappen "Bekräfta bokning".

I vissa fall beror det på att dom har hög beläggning på hotellet. Då krävs ibland förskottsbetalning för att boka rum. Detta har jag fått förklarat att det beror på att dom vet att dessa rum som är kvar kommer att bli uthyrda. Så därför vill dom inte riskera sena avbokningar utan tar betalt direkt .

Däremot får man oftast tillbaka pengarna om man bokar av i tid.

Ah, jag missade texten på knappen...

Jag skulle nog ringa CC och boka om du inte vill vara på säkra sidan.

Fredrik Andersson skrev:I vissa fall beror det på att dom har hög beläggning på hotellet. Då krävs ibland förskottsbetalning för att boka rum. Detta har jag fått förklarat att det beror på att dom vet att dessa rum som är kvar kommer att bli uthyrda. Så därför vill dom inte riskera sena avbokningar utan tar betalt direkt .Däremot får man oftast tillbaka pengarna om man bokar av i tid.Klicka för att utvidga...

Aha! Det kan ju förklara saken. De har just nu tre bokningsbara kategorier: Standard, Business och Junior Suite.

Men det är då första gången jag är med om det i så fall.

Provade att söka i april och september 2014 också, men samma sak där, och då kanske de inte vet redan nu att det blir fullt...

Har i alla fall mailat Park Inn/Carlson och frågat, så återkommer jag med svar här.

Fick svar idag från Park Inn:

"Dear Mr. rob74,

thank you for your mail. Unfortunately we do not know which error has occurred, because we are not responsible for the online reservation systems.

Normally you can give the credit card as a guarantee only or you can leave it out and the reservation will be guaranteed until 6 pm on the arrival day.

If you have further questions, please do not hesitate to contact us.

Kind regards...
"

Så på hotellet verkar de inte veta om detta i alla fall.

Det handlar kanske inte alltid om att man vill sätta in sitt kort eller inte.

Personligen har jag alltid 200usd med mig i plånboken som jag lägger vid garanti på hotel i stället för mitt kreditkort. Har åkt på så många blåsningar att de drar 1-2veckor efter utcheckning där de påstår jag rökt på rummet, tagit handdukar etcetcetcetc.

Sheraton och Radisson är ABSOLUT värst på detta. och Radisson reserverar ju beloppet på kortet i upp till 4veckor ibland. Hysteriskt.

Kan förövrigt säga att jag förra året hade 292 nätter på hotel... och av det är det kanske 150-175 in och utcheckningar.

Back