Lägga till Eurobonus nummer på Delta bokning

• Thread starter Thread starter Dreamliner
  • Start date Start date
guwonder skrev:I don’t see Scandinavian in my list when trying to do this on the Delta app. My list goes MEA, Saudia and immediately therafter to Tarom. I am on the Delta iOS app version 6.2.2 (the current public version).Klicka för att utvidga...
I just tried, got version 6.2.1 of Fly Delta app from Google play store and it has SAS in the FF program drop down in the booking flow.

intuition skrev:I just tried, got version 6.2.1 of Fly Delta app from Google play store and it has SAS in the FF program drop down in the booking flow.Klicka för att utvidga...
In the booking flow, but not for already issued tickets without it when I tried using that version of the iOS app too.

Fanns med i dagens resa och loungeaccess i AMS utan problem.

Jag har en bokning i ekonomiklass med endast Delta-flyg, köpt via resebyrå. På Deltas hemsida går det ej att lägga till mitt EBD-nr, blir felmeddelande varje gång. Jag försökte med EBDxx, EBBxx, EBxx, samt xx men samtliga utan resultat. I KLMs app (trots att det endast finns DL-flyg i bokningen) gick det att lägga till mitt EBD-nr.

På Deltas hemsida står det nu Elite Plus samt Skypriority om mig. Trots detta går det ej att välja annat än standardsäten längst bak. Enligt Skyteam ska det vara möjligt att välja "Preferred seats" (se nedan), men dessa kostar pengar när jag försöker på hemsidan. Det påminner om hur Delta även i våras inte ville kännas vid min status.

Har andra här lyckats få tillgång till betalda säten hos Delta tack vara Eurobonus-status??

1757654189815-png.168360

Om du har iPhone så finns delta på iMessage. Fått smidig hjälp där både med att lägga till EBD och ombokning.

Fredah skrev:Om du har iPhone så finns delta på iMessage. Fått smidig hjälp där både med att lägga till EBD och ombokning.Klicka för att utvidga...
Jodå, de lade till det när jag kontaktade dem på chatten. Frågan är mer om någon fått det att fungera online.

Jag tänkte jag kan vara duktig och meddela Delta om deras brister med hemsidan och Eurobonus. Som om för att retas lite extra, saknas SAS Eurobonus som alternativ i feedback-formuläret...

1757663623219-png.168362

Gnopps skrev:Jag tänkte jag kan vara duktig och meddela Delta om deras brister med hemsidan och Eurobonus. Som om för att retas lite extra, saknas SAS Eurobonus som alternativ i feedback-formuläret...Visa bifogad bild 168362Klicka för att utvidga...

Delta är otroligt problematiska kring detta. Nämnde det i någon annan tråd att jag stod i 20 minuter och försökte få in mitt nummer med agent i SLC. Hon har fullt medveten om att SAS var ny medlem, och försökte i deras nya system, deras gamla system (ingen aning om vad skillnaden är) och gick bet. Hon la in mitt Flying Blue istället så jag fick mina två stackars XP. De beklagade mest och sa att de inte får så många SAS-resenärer, men att det inte borde göra skillnad för det borde funka i datorn ändå.

Gnopps skrev:Jodå, de lade till det när jag kontaktade dem på chatten. Frågan är mer om någon fått det att fungera online.Klicka för att utvidga...
Nu gjorde jag ett nytt försök, bokade direkt via delta och kunde lägga in EBD direkt i bokningsflödet, valde 15D (exit row) tänkte att saken var klar. La in PNR i delta appen och då fanns varken EBD eller seating kvar. Riktigt dåligt, men chatten fixade föredömligt på 2min.

På datorn gick det bra att lägga in mitt eurobonusnr på delta.com i efterhand, inför en Delta inrikesflygning nästa vecka.

- välj My trips, ange PNR och namn och sök

- nedanför PNR-numret klicka Show more, välj Loyalty & benefits

- Add loyalty number, välj SAS och ange ditt eurobonusnr med EBX först
//uploads.tapatalk-cdn.com/20250912/8698e30e7c0b470f1cf565117c734393.jpg

//uploads.tapatalk-cdn.com/20250912/a0a97d9bdb9912d79aea30b15ba77f00.jpg

//uploads.tapatalk-cdn.com/20250912/14e8a969ded1910a204584ea719f384d.jpg

knutsson.torkel skrev:På datorn gick det bra att lägga in mitt eurobonusnr på delta.com i efterhand, inför en Delta inrikesflygning nästa vecka.- välj My trips, ange PNR och namn och sök- nedanför PNR-numret klicka Show more, välj Loyalty & benefits- Add loyalty number, välj SAS och ange ditt eurobonusnr med EBX förstKlicka för att utvidga...
Tack! Precis det fungerade inte för mig. Jag har bara internationella bokstäver i mitt namn och inga mellannamn, så valideringen ska inte vara något problem. Enda annorlunda är att biljetten köpt av affärsresebyrå.

knutsson.torkel skrev:På datorn gick det bra att lägga in mitt eurobonusnr på delta.com i efterhand, inför en Delta inrikesflygning nästa vecka.- välj My trips, ange PNR och namn och sök- nedanför PNR-numret klicka Show more, välj Loyalty & benefits- Add loyalty number, välj SAS och ange ditt eurobonusnr med EBX förstKlicka för att utvidga...
Det gick även bra för mig att lägga till i appen men problemet var att det inte ”låste upp” möjligheten att välja premium seats (typ exit row). Fungerade det för dig när du gick via hemsidan?

Back