Lufthansa Business 747-400 eller 350-900?

rodnt

New member
Jag ska flyga till Mumbai i januari och väljer mellan FRA-BOM med 747-400 eller MUC-BOM med 350-900. Bild-googling på 747an get bara förvirrande svar - oklart om den är uppgraderad eller inte?



Vilken kärra skulle ni valt?
 
Rodnt skrev:Jag ska flyga till Mumbai i januari och väljer mellan FRA-BOM med 747-400 eller MUC-BOM med 350-900. Bild-googling på 747an get bara förvirrande svar - oklart om den är uppgraderad eller inte?Vilken kärra skulle ni valt?Klicka för att utvidga...
350 lätt. Ny o fräsch. Dessutom bättre ankomsttid.
 
Bättre ankomsttid men sämre avgångstid (avskyr tidiga mornar) så det går på ett ut.



Kan tillägga att jag flyger själv och tycker att stolarna som är vridna mot varandra ser ut att ha obehagligt stor risk för ofrivilligt tåflirtande, så dom undviker jag gärna. 747an verkar ha business både uppe och nere, vore skoj att åka uppe men om man får det vet jag väl inte förrän jag köpt biljetten..
 
Rätt trångt uppe på övervåningen i 747 när man är van vid 380. Mycket mindre förvaringsutrymmen och mer takvälvning vid fönstren. Har inte provat 350 med LH så den hade jag valt alla dagar.
 
I praktiken slår man inte ihop fötterna. De där e en myt. Dessutom har 747 mitsäten oxo.
 
Man slår definitivt inte ihop fötterna men det kan ändå vara lite awkward och inte speciellt bra privacy. Däremot är det inte så kul med de två paren säten vid sidorna där man antingen sitter vid fönstret och måste klättra över någon för att komma ut eller ha någon annan klättrande över en. Men detta är väl samma på de två flyg typerna.



747an har däremot ett ensamt säte i business på nedervåningen (4D). Riktigt trevligt.



Om du har expert flyer kan du kolla där vilka säten som är lediga.
 
Har suttit i 4D en gång och gör det aldrig igen. Crew genade framför mina fötter konstant och ställde upp grejer på avdelaren som är framför hela tiden. Det var kort sagt mycket spring kring det sätet.
 
Canadien skrev:Har suttit i 4D en gång och gör det aldrig igen. Crew genade framför mina fötter konstant och ställde upp grejer på avdelaren som är framför hela tiden. Det var kort sagt mycket spring kring det sätet.Klicka för att utvidga...
Ha, jag har också bara suttit där en gång, och hade mycket bättre upplevelse då. Det var i princip inget genande där, och ingen avställning. Men det låter onekligen som en varningsflagga att hålla koll på!
 
Tack för tipsen. Men om jag tolkar det hela rätt så är platserna på 747an vinklade mot varandra, men på 350’n parallellt raka?
 
Rodnt skrev:Tack för tipsen. Men om jag tolkar det hela rätt så är platserna på 747an vinklade mot varandra, men på 350’n parallellt raka?Klicka för att utvidga...
Så vitt jag vet är det samma säten på 747 och 350. Med parallella säten vid fönstren och motvinklade i mitten.
 
Jag hade valt 350:in p.g.a att det är en helt annan generation av flygplan med allt vad det innebär. Tystare bl.a. Men 747 inte dum den heller. Speciellt nu när bolag efter bolag pensionerar den, så gäller att passa på innan den försvinner helt.
 
Flög LH 747 till Seoul för två veckor sedan och satt på första raden på övervåningen. Det var mycket trevligt med 6 pax på 22 platser i C. Inga problem med vinklat säte. Det ska mycket till för ofrivilligt tåflirtande.
 
Lufthansa B747-400 och hela Lufthansa nuvarande Business lämnar en del att önska. Jag har inte flugit A350-900 men flög däremot en B747-400 på "lower deck". Bokade sent och hamnade på rad 14, där det fanns en gångplats kvar.



Jag tycker dessa -400or börjar bli rejält trötta. Sedan är MUC mycket bättre som flygplats, trevligare personal så jag hade kört MUC och en A350-900 utan tvekan. Jag tycker tidtabellen via MUC är bättre.
 
Jag har inte flugit 350 men jag gillar uppger deck på 747, dock finns det bättre business än Lufthansa.

Har dock vaknat av att jag slagit grannens knän på 380, gillar inte de vinklade sätena.
 
Back
Top