Lufthansa eller Austrian från Tokyo

wescey

New member
Hej!

Flyger ni hellre Lufthansa eller Austrian Airlines? Flyger ni hellre från Narita eller Haneda Tokyo?

Wescey skrev:Hej!Flyger ni hellre Lufthansa eller Austrian Airlines? Flyger ni hellre från Narita eller Haneda Tokyo?Klicka för att utvidga...
Austrian, Haneda. Men om frågorna gäller samma resa blir det svårt att kombinera, då hade jag valt bolag efter smidigast resa.

Austrian. GIllade inte vare sig stolarna (övervåning 747-8) eller personalens "trevlighet". På Austrian var kanske stolarna inte mycket bättre men otroligt mycket vänligare och engagerad personal. Åker gärna till/från Narita med Narita Express med rabatt om man åker till/från inom 2 veckor då det blir jobbiga byten med väskor till/från Haneda.

palmen skrev:First är ju dock bättre än Business så åker hellre där om jag kan välja.Klicka för att utvidga...
Det förstod jag att du menade. Uppfattade dock inte att frågeställaren undrade vilket av business eller first som är att föredra.

Att hitta LH F från Tokyo är inte enkelt. Dessutom i stort sett omöjligt om du ska boka en t/r från Europa då de släpper platser bara några dagar innan. Om du har riktig tur så kan man ev hitta F dit men knappast hem såvida du inte ska åka dagen därpå tillbaka. Letar själv alltid efter F och har inte hittat något på Tokyo efter Covid typ. Av den anledningen skulle jag nog också välja C med Austrian.

Det har funnits F vissa dagar HND-FRA. släpps dock någon dag innan avresa så om du planerar F från Tokyo så bör du nog tänkta till en gång extra

Haneda närmare city kärnan så att föredra. VIE snabbare byten än på FRA/MUC. Så Austrian hellre pga det.

Back