Lufthansa Group (inkl. Swiss, Austrian, Brussels Airlines) - det här gjorde Ni INTE bra!

palmen skrev:OK, trodde du flög business.Får testa lite senare ikväll höst, har bara hört bra om deras intra C från flera innan.Economy är economy, får jag nödutgång är jag nöjd.Klicka för att utvidga...


Nej inte med de priserna som gäller nu. De övriga måltiderna verkar ju bättre. Kanske bara morgonavgången från Arlanda som är speciell eller nåt.



Ja. Jag hade inte så mycket att säga om eco ombord. Men markservicen var som sagt inte bra alls.
 
Hachans skrev:Nej inte med de priserna som gäller nu. De övriga måltiderna verkar ju bättre. Kanske bara morgonavgången från Arlanda som är speciell eller nåt.Ja. Jag hade inte så mycket att säga om eco ombord. Men markservicen var som sagt inte bra alls.Klicka för att utvidga...
2800 i Business tor till Bryssel får ändå ses som ett bra pris, även om det inte var dit du skulle.
 
palmen skrev:2800 i Business tor till Bryssel får ändå ses som ett bra pris, även om det inte var dit du skulle.Klicka för att utvidga...


Absolut! Jag önskar att jag fick betala det, det var betydligt dyrare denna gång!
 
Heads up! Skulle checka in för flight till Bologna i morse med Swiss på en Economy Light-biljett som nybliven Senator (via status match). Visste såklart att man var tvungen att betala för säten om man ville reservera i förhand. Men man kan tydligen inte ens välja säten gratis när check in startat. Man får bara ett random assigned säte och måste fortfarande betala för att byta. Deras kundtjänst bekräftade detta och kunde inte göra något alls.



Detta anser jag lägger dem på samma nivå som Norwegian och Ryanair och är inte värdigt ett ”full service” bolag.



Så, nu har jag fått skriva av mig lite. TGIF!!!
 
mischadee skrev:Heads up! Skulle checka in för flight till Bologna i morse med Swiss på en Economy Light-biljett som nybliven Senator (via status match). Visste såklart att man var tvungen att betala för säten om man ville reservera i förhand. Men man kan tydligen inte ens välja säten gratis när check in startat. Man får bara ett random assigned säte och måste fortfarande betala för att byta. Deras kundtjänst bekräftade detta och kunde inte göra något alls.Detta anser jag lägger dem på samma nivå som Norwegian och Ryanair och är inte värdigt ett ”full service” bolag.Så, nu har jag fått skriva av mig lite. TGIF!!!Klicka för att utvidga...
Ja så är det. Hade samma förra veckan MEN på 1 av 3 ben gick det att välja säte gratis!? GOT-FRA funkade det att byta på men inga av dom andra?
 
Jag har två ben Eco light med Brussels, efter check-in öppnat kunde jag välja gratis, även Exit Row. Alltså med matchad SEN.
 
Jannes skrev:Jag har två ben Eco light med Brussels, efter check-in öppnat kunde jag välja gratis, även Exit Row. Alltså med matchad SEN.Klicka för att utvidga...
Weird. Ett av benen på min bokning med Air Dolomiti var kostnadsfritt men de andra kostade. Självklart står det Boarding Group 5 på mina Boarding Passes med Swiss också. Tråkigt att tekniken inte verkar lira. Nu måste jag ju upp ännu tidigare i morgon bitti för att få in statusen korrekt verkar det som.
 
Allt ni skriver får mig bara att än mer undvika Light-biljetter inom Star



Om man inte vill ha problem skall man undvika dem eller hur nu talessättet går.
 
AABack2ARN skrev:Allt ni skriver får mig bara att än mer undvika Light-biljetter inom StarOm man inte vill ha problem skall man undvika dem eller hur nu talessättet går.Klicka för att utvidga...
Det funkade ganska hyffsat för oss faktiskt. Dock inte många seatblock men annars ingen skillnad mot vanlig ECO.
 
Flyg imorgon med Lufthansa. När vi skulle checka in får vi frågan om vi kan tänka oss byta flyg (och får kompensation) pga overbooking. Startade live chat och förklarade...



"We are flying tomorrow from Stockholm to Venice. Booking XXXXXX. When we checked in online we were informed the flight was overbooked and asked if we would consider a different flight. I order to make that decision we need to know what the new flights would be and what the compensation would be?"



Efter flera fram och tillbaka och avbrunta chats får jag detta svar...



"Your rebooking fee is SEK 761 per passenger, and you will also need to pay the fare and tax difference for each flight."



OBS jag fick aldrig någon information hur och när vi skulle komma till Venedig? Jag fick inte heller någon information om ersättning. En chatbot från 15 år sedan (utan AI) hade klarat av uppgiften bättre.
 
Back
Top