Lufthansa myOffer, vilken bokningsklass?

canadien

New member
På Lufthansas sida står;

Till Premium Eco

Y,B,M will be rebooked to G

U,H,Q,V will be rebooked to E

W,S,T,L,K,X will be rebooked to N

Till Business:

All will be rebooked to P

Samtidigt så står det som en av "perksen" med myOffer

Higher mileage credit
Detta stämmer ju dåligt med ett flertal bokningsklasser, iallafall om man krediterar till Eurobonus.

T ex så ger Lufthansa premium ekonomi E-klass 150%, medan P-klass bara ger 100%

Ekonomiklasserna Y, B, M, H, U ger alla 100%, så ingen "higher milage" vid uppgradering till P.

Eller är det så att P ger mer än 100% till Miles&More?

Kan någon konfirmera att det blir P efter lyckad myOffer?

Canadien skrev:På Lufthansas sida står;Till Premium EcoY,B,M will be rebooked toGU,H,Q,V will be rebooked toEW,S,T,L,K,X will be rebooked toNTill Business:All will be rebooked toPSamtidigt så står det som en av "perksen" med myOfferHigher mileage creditDetta stämmer ju dåligt med ett flertal bokningsklasser, iallafall om man krediterar till Eurobonus.T ex så ger Lufthansa premium ekonomi E-klass 150%, medan P-klass bara ger 100%Ekonomiklasserna Y, B, M, H, U ger alla 100%, så ingen "higher milage" vid uppgradering till P.Eller är det så att P ger mer än 100% till Miles&More?Kan någon konfirmera att det blir P efter lyckad myOffer?Klicka för att utvidga...
Vad du får när du krediterar till andra bolag blir svårt för lufthansa att styra över. Krediterar du till miles & more får du säkert mer. Står det inget om att man inte kan krediterar till annars bolag (sas har ju sådan friskrivning).

Har det skjedd noen endringer her?

Er det kun internasjonale ruter med oppgradering til business som gir 150/200% poeng til Eurobonus? Hvilke ruter er gunstige med tanke på kreditering til Eurobonus?

Vad jag förstår blir det fortfarande P-klass om man uppgraderar internationella resor till Business, alltså bara 100% till Miles&More och samma till Eurobonus. Det finns alltså inga gunstige rutter här. Lufthansas enda sweetspot pengar/poäng är E-klass Premium Ekonomi som ger 150% till bägge programmen, och som ibland går att hitta billigt.

Bokade precis en JFK-FRA-BCN-MUC-JFK med båda transatlantlegsen i E. Lägsta bud för My Offer är 755 USD, medan "Upgrade Now"-knappen erbjuder business för 729. Kan någon bekräfta att man bokas in i P genom "Upgrade Now", och sen undrar man ju varför en plusgrade-liknande funktion har ett lägstabud som är högre än en bekräftad uppgradering... Förväntar mig inte att någon ska kunna svara på detta dock. LOL

jag kan alltså lägga ett bud på USD 1295 för att kanske bli uppgraderad till en klass som ger 33% mindre intjäning... VILKEN DEAL!

Carlos skrev:Bokade precis en JFK-FRA-BCN-MUC-JFK med båda transatlantlegsen i E. Lägsta bud för My Offer är 755 USD, medan "Upgrade Now"-knappen erbjuder business för 729. Kan någon bekräfta att man bokas in i P genom "Upgrade Now", och sen undrar man ju varför en plusgrade-liknande funktion har ett lägstabud som är högre än en bekräftad uppgradering... Förväntar mig inte att någon ska kunna svara på detta dock. LOLjag kan alltså lägga ett bud på USD 1295 för att kanske bli uppgraderad till en klass som ger 33% mindre intjäning... VILKEN DEAL!Klicka för att utvidga...

Ja, bättre att lägga 35000 Eurobonuspoäng på att uppgradera en E till Business än att casha upp 700+ Euro.

Du får nog ringa LH och höra om det blir ny bokningsklass med Upgrade now.

Är det någon som vet om myOffer är begränsat till flygningar bokade hos lufthansa eller funkar JV ( united biljett med lh segment)

Canadien skrev:Ja, det går utmärkt. Gjort det många gånger, senast i början av September.Klicka för att utvidga...

Wow! Toppen, tack för detta. Gör du det via telefon eller formuläret på sas.se? Finns det nån särskild bokningsklass som det måste finnas plats i för att man ska få uppgraderingen? Har aldrig gjort en poänguppgradering på *A flyg innan.

Carlos skrev:Wow! Toppen, tack för detta. Gör du det via telefon eller formuläret på sas.se? Finns det nån särskild bokningsklass som det måste finnas plats i för att man ska få uppgraderingen? Har aldrig gjort en poänguppgradering på *A flyg innan.Klicka för att utvidga...
Via SAS hemsida. Det måste finnas plats i I-klass (award) för att det ska gå. Brukar släppas något extra säte en vecka innan avgång om det finns plats. Kan givetvis finnas tidigare än så också. Sätt en alert på Expertflyer eller kolla uniteds awardsök med jämna mellanrum för att se om det finns plats.

Om det inte finns plats så får man lite olika felmeddelanden från SAS uppgraderingsformulär som inte alltid är lättolkade. T ex har jag fått ngt error 301 - uppgradering just nu inte möjlig, försök senare.

Se bara till att det inte är Code share för då är det kört.

Canadien skrev:Via SAS hemsida. Det måste finnas plats i I-klass (award) för att det ska gå. Brukar släppas något extra säte en vecka innan avgång om det finns plats. Kan givetvis finnas tidigare än så också. Sätt en alert på Expertflyer eller kolla uniteds awardsök med jämna mellanrum för att se om det finns plats.Om det inte finns plats så får man lite olika felmeddelanden från SAS uppgraderingsformulär som inte alltid är lättolkade. T ex har jag fått ngt error 301 - uppgradering just nu inte möjlig, försök senare.Se bara till att det inte är Code share för då är det kört.Klicka för att utvidga...

Tack för detta, kollade nu och LH401 på torsdag nästa vecka visar 0 för I, satte en alert på EF så vi får se om det blir nåt. Seatmappen visar ca 10 lediga och tre, fyra blockade, EF inventory visar på minst 9 i alla Business klasser, så får hålla tummarna antar jag!

Carlos skrev:Tack för detta, kollade nu och LH401 på torsdag nästa vecka visar 0 för I, satte en alert på EF så vi får se om det blir nåt. Seatmappen visar ca 10 lediga och tre, fyra blockade, EF inventory visar på minst 9 i alla Business klasser, så får hålla tummarna antar jag!Klicka för att utvidga...
Håll tummarna!

Du kan ju bekanta dig lite med SAS-formuläret för att uppgradera på Star så att du snabbt kan hugga I-platsen om den släpps.

Hej

Canadien skrev:Håll tummarna!Du kan ju bekanta dig lite med SAS-formuläret för att uppgradera på Star så att du snabbt kan hugga I-platsen om den släpps.Klicka för att utvidga...

Hej! Nu tack vare expertflyer så dök det ju upp en tillgänglig plats i "I" dock så ville sas.se formuläret inte godta uppgraderingsförsöket utan gav felkod: "Uppgradering kan för tillfället inte genomföras. Försök senare. (-103)" jag ringde sas och bad om assistans och de sa att E inte är en uppgraderingsbar bokningsklass. Han agenten tittade bara på samma tabell som jag länkade till tidigare.

Hur kom du runt detta när du uppgraderade dina E? Tack!

Carlos skrev:HejHej! Nu tack vare expertflyer så dök det ju upp en tillgänglig plats i "I" dock så ville sas.se formuläret inte godta uppgraderingsförsöket utan gav felkod: "Uppgradering kan för tillfället inte genomföras. Försök senare. (-103)" jag ringde sas och bad om assistans och de sa att E inte är en uppgraderingsbar bokningsklass. Han agenten tittade bara på samma tabell som jag länkade till tidigare.Hur kom du runt detta när du uppgraderade dina E? Tack!Klicka för att utvidga...
Finns I-platsen kvar? Jag gjorde precis likadant för bara några veckor sedan. Du har fyllt i alla biljettnummer o dyl korrekt?

Canadien skrev:Finns I-platsen kvar? Jag gjorde precis likadant för bara några veckor sedan. Du har fyllt i alla biljettnummer o dyl korrekt?Klicka för att utvidga...

ja allt är ifyllt korrekt, biljettnummer, PNR, Eurobonusnummer osv, ändå kickar den tillbaka formuläret. Vad hade du för tricks för att komma runt detta?

Carlos skrev:ja allt är ifyllt korrekt, biljettnummer, PNR, Eurobonusnummer osv, ändå kickar den tillbaka formuläret. Vad hade du för tricks för att komma runt detta?Klicka för att utvidga...
Jag fick också error 301 när det inte fanns I-klass. Har du kollat ifall platsen finns kvar?

Back