Lufthansa/Swiss First 2-for-1 från Sverige den 17:e maj, 2019

senator

New member
Vänner,

Jag kan nu släppa en nyhet från måndagens Lufthansaträff: en ny 2-for-1 kampanj från Sverige. Jag lovade heligt att inte säga något innan idag, men nu ligger priserna ute på ExpertFlyer och på Lufthansa.com men inte på Swiss.com

https://www.lufthansa.com/se/en/com...amp=companion-special-f_homepage_teaser_se_en

How to book this offer

1. Chose a destination in the list below

2. Insert Origin and Destination in the search widget below.

3. Select two Adults in First Class

4. Choose a date in the travel period: 17.05.2019 - 30.04.2020

This offer is valid until 27.05.2019

Origin* Destination Total price for two passengers**

Stockholm Dubai SEK 35.999

Stockholm Bangkok SEK 33.999

Stockholm Phuket SEK 43.999

Stockholm Peking SEK 39.999

Stockholm Shanghai SEK 39.999

Stockholm Delhi SEK 39.999

Stockholm Mumbai SEK 39.999

Stockholm Colombo SEK 43.999

Stockholm Hong Kong SEK 45.999

Stockholm Singapore SEK 45.999

Stockholm Ho Chi Minh City SEK 47.999

Stockholm Cape Town SEK 47.999

Stockholm Johannesburg SEK 47.999

Stockholm Nairobi SEK 39.999

Stockholm Dar es Salaam SEK 39.999

Stockholm Rio de Janeiro SEK 47.999

Stockholm São Paulo SEK 47.999

Stockholm Buenos Aires SEK 47.999

Stockholm Bogotá SEK 47.999

Stockholm Krabi SEK 43.999

Stockholm Bali SEK 47.999

Stockholm Manila SEK 47.999

Stockholm Sydney SEK 83.999

Stockholm Brisbane SEK 83.999

Stockholm Melbourne SEK 83.999

Stockholm Perth SEK 83.999

Stockholm Seoul SEK 45.999

Personligen kan jag tycka Bangkok för 34.000kr är ett riktigt bra pris. Australien verkar det att gå boka B777-300ER med Singapore, men inte A380.

Har ju ryktats om detta och väntat på att den ska komma, kul att den är här nu.

Man skanske ska åka LH F till Hong Kong för träffen i november/december...

När jag söker får jag inga träffar på First flighter, bara business.

Gör jag något fel eller har dessa platser tagit slut på de datum jag söker?

28/11-2/12 från Stockholm till Bangkok eller Hong Kong

Priset till Bangkok är snudd på overkligt bra. Dock hittar jag inga platser på några datum - och ja, jag vet att det är en säsongslinje (vinter).

palmen skrev:När jag söker får jag inga träffar på First flighter, bara business.Gör jag något fel eller har dessa platser tagit slut på de datum jag söker?28/11-2/12 från Stockholm till Bangkok eller Hong KongKlicka för att utvidga...
Lyckas inte heller få fram First till Bangkok. På LHs webb visas bara Premium Economy fastän jag söker på First.

Försökte även med Matrix med layover för att säkerställa att det fanns J ner till Frankfurt dagen innan (ARN-FRA) och på hemvägen men fick inte fram någonting alls då.

Edit: Undrar om det inte är fel pris till Bangkok? Deras banner på webben visar Dubai-priset som "Från-pris".

https://www.businessclass.com/forum/attachments/capture-png.90807/

bnr skrev:Lyckas inte heller få fram First till Bangkok. På LHs webb visas bara Premium Economy fastän jag söker på First.Försökte även med Matrix med layover för att säkerställa att det fanns J ner till Frankfurt dagen innan (ARN-FRA) och på hemvägen men fick inte fram någonting alls då.Edit: Undrar om det inte är fel pris till Bangkok? Deras banner på webben visar Dubai-priset som "Från-pris".Visa bifogad bild 90807Klicka för att utvidga...
Ligger väl nära till hands att det skall vara en 4a först och inte en 3a.

Golfkillen skrev:Ligger väl nära till hands att det skall vara en 4a först och inte en 3a.Klicka för att utvidga...
Iofs så är rätt fare publicerad när man söker på EF kom jag precis på.

14168 SEK och så kommer det väl lite surcharges så att det blir typ 17 lax per skalle.

@Senator eller annan som har koll, hur funkar det med INF?

Gör man vanlig bokning för 2 vuxna och ringer sen för att lägga till INF? Eller ringer man direkt för att göra bokningen?

bnr skrev:@Senatoreller annan som har koll, hur funkar det med INF?Gör man vanlig bokning för 2 vuxna och ringer sen för att lägga till INF? Eller ringer man direkt för att göra bokningen?Klicka för att utvidga...

Lägger till INF direkt och det kostar 10% av base fare men inga skatter och avgifter

Gällande Bangkok så drar Lufthansa igång med FRA-BKK med A380 lördag 26:e oktober för W20 tabellen. Men 10 dagar framåt, är det A0 med Sverige som POS. Jag gissar tight inventory på vissa rutter.

Har fortfarande inte hittat ett enda bokningsbart datum för Bangkok.

Back