Senaste nytt

Minimum Connection Time (MCT) Suvarnabhumi flygplats

BajenBusiness

Ny medlem
Hej,

Var ett tag sen jag var i Bangkok. landar 15.05 lokal tid (Norse) och tänkte pipa vidare inrikes vid 16.45. Två småbarn och antar att jag behöver hämta ut väskan och sedan checka-in på inrikesbolaget. Räcker 100 min?

Eller hade ni tagit en senare flight? Vilka lounger kommer man in i med Amex platinum?

Tack för hjälpen! :)

Hej,

Var ett tag sen jag var i Bangkok. landar 15.05 lokal tid (Norse) och tänkte pipa vidare inrikes vid 16.45. Två småbarn och antar att jag behöver hämta ut väskan och sedan checka-in på inrikesbolaget. Räcker 100 min?

Eller hade ni tagit en senare flight? Vilka lounger kommer man in i med Amex platinum?

Tack för hjälpen! :)
Nu tolkar jag att du skall boka 2 separata biljetter, alltså en med Norse och en inrikes. Bokar du separat biljett kommer du garanterat behöva gå ut och hämta väskan.

Med tanke på när jag passerade Bangkok flygplats senast för 3 veckor sedan var kön till immigration över 2h lång för economy/non-prio passagerare när jag landa 14:45 på eftermiddagen. Det är fortfarande högsäsong i Thailand så lite beroende på när du landar kan kön vara 15 min eller 3h.

Jag personligen skulle ta en natt i Bangkok istället för att riskera missat anslutning eller långt stopp på flygplatsen. För att minimera rörelsen kan jag rekommendera Hyatt hotellet på flygplatsen som har pool och trevlig frukost.

Gällande lounge kan jag inte nämna så mycket då jag inte innehar Amex Platinum längre, men hoppas ni får en trevlig resa :)

Tack för inputen. Om jag inte minns fel finns de en separatkö för barnfamiljer? Vi tänkte ta Bangkok på vägen hem, flyger över natten och i Norse fattigmans business så ungarna kommer sova som stockar på planet. de är vana.

Tack för inputen. Om jag inte minns fel finns de en separatkö för barnfamiljer? Vi tänkte ta Bangkok på vägen hem, flyger över natten och i Norse fattigmans business så ungarna kommer sova som stockar på planet. de är vana.
För lite erfarenhet men vet att familjer med "infant" eller gravida kan gå på fast track immigration. Se bifogad bild för departure fast track,
1768056093592.png

Toppen