varva77 skrev:Tackar för infon. Låter tyvärr inte som att säljsidan legat i måste jag säga. Tråkigt om det inte skulle bära sig med tanke på att det är en intressant och kul satsning med regionala linjer (LPI) och med många frekvenser (VBY) något som inte direkt kännetecknat SAS senaste åren. Visby har jag aldrig förstått hur de skall lyckas stjäla 4 ATR per dag från konkurrenterna men jag hoppas att de gjorde någon sorts research. Kanske skall ge det lite tid men försäljning har ju pågått länge.Har tjatat om det tidigare men det är något fel på kapacitet kontra linjerna SAS flyger. Kabinfaktorn vägrar lyfta! Några av de senaste linjerna verkar inte hjälpa till heller. Humberside nerlagd och Bremen verkar vara ett skämt efter vad jag sett här. Vilnius tycks ha klarat sig hyfsat. Trist.Klicka för att utvidga...
Arlanda-Visby kl 15.20 idag och 24 passagerare varav 3 i plus. Bra service och bra maskin. Min bror åkte Köpenhamn-Linköping i lördags. 12 pers ombord. Ny kärra ej SAS målad.varva77 skrev:Finns det någon som haft en tur på dessa nya linjer? Hur var i sådana fall beläggningen? Skall bli intressant att följa dessa nya satsningar som känns mycket oförutsägbara.Klicka för att utvidga...
etnoy skrev:Kom precis hem från kvällens SK1894 från Köpenhamn till Linköping den 7 april. Vi startade från gate A28 vilket var en mycket lång promenad från säkerhetskontrollen. Dessutom kom inte gate-informationen upp på skärmarna förrän 25 minuter innan avgång, vilket ledde till lite irritation från vår sida pga. den långa promenaden.Väl i gaten blev vi av med våra platser på rad 1A och 1C (som jag gillar pga mina långa ben och exit row) och flyttades till rad 15, precis framför SAS plus. Gateagenten förklarade det med viktfördelningen.Själva planet var målat i Jettime-färger. Kunde inte bedöma om det var nytt eller gammalt, men spontant kändes det inte fabriksnytt. Vi blev lite lätt försenade eftersom en av flygvärdinnorna inte kom i tid (!). Beläggningen var strax över 50%. Två rader var SAS plus.Klicka för att utvidga...
Enligt flightradar24 så är det OY-JZY och OY-JZZ som trafikerat linjen sedan den 31/3 och dessa är ATR72-500 som är 16 år gamla till skillnad från OY-JZA, JZB, JZC och JZD som är fabriksnya ATR72-600 målade i SAS färger. 600 varianten har bland annat större bagagefack. SAS och Jettime får leverans av sin första ATR 72-600 - BusinessClass.seetnoy skrev:Kom precis hem från kvällens SK1894 från Köpenhamn till Linköping den 7 april. Vi startade från gate A28 vilket var en mycket lång promenad från säkerhetskontrollen. Dessutom kom inte gate-informationen upp på skärmarna förrän 25 minuter innan avgång, vilket ledde till lite irritation från vår sida pga. den långa promenaden.Väl i gaten blev vi av med våra platser på rad 1A och 1C (som jag gillar pga mina långa ben och exit row) och flyttades till rad 15, precis framför SAS plus. Gateagenten förklarade det med viktfördelningen.Själva planet var målat i Jettime-färger. Kunde inte bedöma om det var nytt eller gammalt, men spontant kändes det inte fabriksnytt. Vi blev lite lätt försenade eftersom en av flygvärdinnorna inte kom i tid (!). Beläggningen var strax över 50%. Två rader var SAS plus.Klicka för att utvidga...